Andra råttnamn?

gul_zebra

Trådstartare
Har varit på en liten utflykt idag och tog såklart med mig en liten råtta. Eller liten och liten, 850-grammare utan att vara fet... :angel:
Iaf, han blev kallad både mus och ekorre idag, och förut har han även blivit kallad iller och marsvin :rofl:
Ni med råttor, har någon fått för sig att de är något helt annat? :D

Alla säger att min dvärghamster ser ut som en flygekorre. :banana: För hon är liksom platt. Liksom hud mellan fram å bak-tassarna. HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA SHE'S CUUUTE

Och grävlingsfärgad. :love: :D

:eek: Hur bär du dig åt :eek:

Glömde förresten första kommentaren någonsin - en unge såg bara svansarna, kommentaren blev: "Har hon MASK?!" med tefatsögon :rofl:

När jag hade hamster var det marsvin. Nu när jag har marsvin så är det hamster....
Även blivit kallad kanin.
Hur kan folk blanda ihop det? Tillochmed min femåriga kusin kan se skillnad på en hamster och en kanin. :crazy:

ända jag vet e en tyske som kallade vår kanin för hare men i tyskland kan man visst säga hare om kanin så

haha jag vet inte hur jag bär mej åt... förmodligen kan folk se skillnad på en råtta å en ekorre här :D :rofl:

Haha marsvin som plötsligt är kanin är inte heller ovanligt :D Fattar inte hur de kan få det till kanin, tom småungar borde väl se att de inte har kaninöron?! :crazy:

Haha det gjorde jag också :D Stackars Rex och Reno :angel: Men det är ändå mest synd om Sivert för han är blandras med en jävla massa arter istället :D "Kärt barn har många namn" :cool:

Min Dugge (agouti rex) blev kallad chinchilla av en vän till mig.. :D Var fanns likheten?! :crazy:

Min förra Råtta blev kallad fladdermus då de dock inte såg svansen men en fladder mus och råtta vad är likheten?? :confused:

skulle vara frambenenen det då! det var en hon!

(så du heter fortfarande gul zebra??? jag trodde du skulle bli blå av avund!!!)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 882
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 801
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar