andra ponnyer

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Lozzan
  • Startdatum Startdatum
L

Lozzan

jag kör då trav och har bara sätt shettis, russ och korsningen shettis/russ som tävlar i ponnytrav. har ni sätt några andra? har läst om nån som tävlade sin welsh. Hur passar övriga ponnyer till trav? Jag tycker nämligen om att vara lite annorlunda, tänk vad häftigt att komma med en liten welsh där bland alla andra! :love:

Sv: andra ponnyer

har sett en fjording stod typ 800 m tillägg haha

men det var väl jättemåga år sen b och c ponnyer fick starta i trav? I danmarj eller vad det var fick dom väl det eller var det i sverige??

är inte russ en b ponny?
tror fjordisen typ var c/d ponny tom

det var i norge förra året jag såg det.

Det var inte så att russen stog 200 m bakom fjordhästen då? ;)

De fjordingar jag sett på travet brukade hålla ungefär samma fart som shettisar...

När jag tävlade var det några welsh som startade, en av dem, Chicko, tror jag gick runt 2.10 vilket var rätt skapligt för ett icke-russ.
Och som fanns ju welsh/russ-korsningen Pajas som var med i eliten hela tiden...

/// ghost

Jag har shettisar nu, men hade för länge sedan en welsh som var en jävel på att trava fort. Hon var dock för gammal för ponnytrav när vi körde in henne, tror hon var drygt 20 första gången hon hade vagn. Underbar pålle!

Men jag har haft funderingar på att korsa in en liten welshmountain med en ädel, bra travande shettis. Kan ju bli intressant!
Jenny

jag skrev fel, :o menade c och d ponnyer!

Ja, jag tycker att det skulle vara kul med lite nya raser. Då blir det kansnke lite nya kuliga färger också! :D

ja, men dom är inte så vanliga. Är inte så många skimmlar som tävlar bland b ponnisarna, bara A

Ja iofs men det finns ju andra roliga färger som isabeller, gulbruna och skäckar. :)

Fast inom travet är det ju i grunden fart man vill ha inte färg och det har visat sig att russen är tämligen överlägsna när det gäller att trava fort i kat.B.

ja, fast jag känner ett russ som knappt går under 3 minuter *thihi!* så det finns ju söliga russ också.....

Hej.
Jag har sett en Welsh Mountain ponny tävla i trav. Kommer inte ihåg vad han hette. Men han var inte så snabb.. Men visst var det charmigt. :D

När jag för några år sedan körde ponnytrav körde jag min welsh hingst FABIAN II RW79, han gick mkt bra. Han har även lämmnat ett par avkommor som även de gått bra på travet. Samtidigt som han tävlade på travet så tävlade han både dressyr, hoppning och fälttävlan under samma säsång, han är även körd i fyrspann....en mkt användbar ponny.
I danmark tävlar man med alla raser, även varmblods korsninga, och det är inga speciella klasser, alla ponnysarna går på sina rekord, ibland kan man dela dem i två grupper, små och större...

Jag har en korsning som är russ/NF/shettis.

Han går på 2,03,7 auto och 2,07,4 volt. :D

Min kompis har en welsh/russ,,, har gått typ 2.05

fanns en welsh när jag tog licens 1997 som hette Be cool tror jag, han var nog nära 2.00, eller om han kom precis under. Finns ju en del welshanlag i många russ idag, speciellt de som är lite ädlare. Jag har ganska mycket welsh i min tvååring tex, trots att hon är renrasigt russ. Skimmel är inte ens en godkänd färg hos russ, därför ser man inga sådana. Däremot finns det några skäckar.

jag vet. Sen så är ju vanligast med olika bruna på tävlingarna här iallafall.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 178
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka