Ändra pdf-fil?

Grana

Trådstartare
Om man får ett dokument som pdf-fil. Kan man ändra i det? Och hur isåfall? Kan man göra om det till ett worddokument på något sätt?
Har testat att kopiera och lagt det i word, men det fungerade inte bra.
 
Sv: Ändra pdf-fil?

Du måse ha ett program man kan editera pdf-dokument i t.ex. Adobe Acrobat(Inte bara readern).

Det finns program som konverterar word till pdf så det borde finnas något som gör det omvända, bara att söka på nätet efter det.
 
Sv: Ändra pdf-fil?

Grana skrev:
Om man får ett dokument som pdf-fil. Kan man ändra i det? Och hur isåfall? Kan man göra om det till ett worddokument på något sätt?
Har testat att kopiera och lagt det i word, men det fungerade inte bra.

Det ska inte fungera. Syftet med pdf-filer är just att man ska kunna skicka runt dem för att läsas, men de ska inte gå att ändra i dem. OM man inte har särskilda program för detta förstås. :)

//C
 
Sv: Ändra pdf-fil?

Under Arkiv-menyn i Adobe Reader finns det ett alternativ "Spara som text". Det går att använda det och sedan öppna textdokumentet i Word.
 
Sv: Ändra pdf-fil?

Tack kakis, ska kolla och se vad jag hittar.

Vargen: Vi anade att det kunde vara så. Men detta är egentligen ett eget dokument, men vi fått det av revisorn med bokslut mm. Men för slippa skriva allt igen så tänkte vi att vi kanske kunde kopiera och bara ändra siffrorna till nästa bokslut. Snabbt och enkelt tänkte vi :-)
 
Senast ändrad:
Sv: Ändra pdf-fil?

Vi har gjort så, men då blir inte upplägget på samma sätt som i pdf-filen.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
209
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
IT & mobiler Jag surfar nästan uteslutande på min telefon och nu har jag stött på ett problem, tror jag. Jag öppnar och läser mycket pdf-filer (ex...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: kit
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
936
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp