Andningslarmet gick!! Erfarenheter av babysense med co-zee ("säng i sängen")?

Sv: Andningslarmet gick!! Erfarenheter av babysense med co-zee ("säng i sängen")?

På min tid som spädbarnsförälder (sent åttiotal) förekom inte larm, inte hemma hos folk i alla fall. Och kanske på grund av det har jag kommit att tro att SPD är svårare att komma åt än så. Om det är så att larm löser problemet är det ju fantastiskt bra, men jag har lite svårt att verkligen tro det, känner jag.

Jag måste bara fråga, för jag fattar inte riktigt - menar du att för att du inte hade larm på åttitalet och dina barn klarade sig så gör de ingen nytta ... ? Jag hänger inte riktigt med :).

Sv: Andningslarmet gick!! Erfarenheter av babysense med co-zee ("säng i sängen")?

Vi samsover "helt" (inte "säng i sängen"), annars hade jag velat haft andningslarm.

När vi samsov använde vi respisense, det lilla blöjlarmet, det funkar då !!

Tror inte jag hade hört talas om det larmet när jag var gravid med N-L, och nu är hon 16 månader.

Tack för alla svar!

En liten uppdatering dagen därpå: vi lade hoprullade handdukar runt om i hans säng, under underlakanet, så att han inte skulle kunna kravla runt så mkt (jo han rör sig en hel del sin späda ålder till trots, försöker t o m vända sig till sidan, vilket inte riktigt lyckas ännu) utan ligga på rygg och skapligt stilla. Vet inteom det berodde på det eller på något annat, men inget larm i natt i alla fall. Skönt. Har sovit lite i alla fall ;)...

Jag måste bara fråga, för jag fattar inte riktigt - menar du att för att du inte hade larm på åttitalet och dina barn klarade sig så gör de ingen nytta ... ? Jag hänger inte riktigt med :).

Nej. Jag menar bara att eftersom jag inte har erfarenhet av vare sig larm eller spädbarnsdöd (tack och lov för det) så trodde jag nog att spädbarnsdöd var svårare att komma åt än så. Jag hade ju trevligt nog fel.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka