Andelsfunderingar

M

mihaf

Vi har en 2-årigt sto som vi har fött upp själva, jag tog tränar licens ht-08.Jag är nybörjare med trav,tycker de är skit kul:).nu till mina funderingar, har några som är intresserade att köpa andelar i henne.hur gör man? ska dom köpa in sig i hästen? hur mycket i mån.:confused:

Sv: Andelsfunderingar

Fundera först på om du är beredd på att ta "trycket" från övriga delägare när de börjar tycka att det är dags att komma till start eller lägga ner...

Hur mycket du ska ta/månad bestämmer du väl själv?

Det är bara att skicka in ett nytt ägarskifte och skriva till delägarna.

Något du ska tänka på:

Inköp av alla dessa prylar som behövs vid träning/start o hur dom ställer sig till att vara med o dela på den kostnaden som oftast blir mycket dyrare än själva hästandelen.

Sen är det du som står där med allt arbete, även när du är sjuk.

Anledningen att jag funderar på att sälja andelar på "sanni" är just att det har kostat mycke pengar när man är helt ny när det gäller trav......

Jag sålde andelar i 2 av mina hästar till släktingar men aldrig igen. Så länge allt gick bra var det frid och fröjd. Men sen blev det mkt tjat om när hästarna skulle starta, vem skulle köra och om kostnader fast vi hade väldigt tydligt avtal.:mad: Blev bara less på det hela så nu äger jag mina pollar själv och aldrig mer en delägare. Så tänk igenom saken noga och var jätte noga med att skriva ett ordentligt avtal om vad som ingår.

Vi har en 2-årigt sto som vi har fött upp själva, jag tog tränar licens ht-08.Jag är nybörjare med trav,tycker de är skit kul:).nu till mina funderingar, har några som är intresserade att köpa andelar i henne.hur gör man? ska dom köpa in sig i hästen? hur mycket i mån.:confused: