SoffiProppi
Trådstartare
Min häst insjuknade igår med 41 graders feber, vinglig, hängig och dålig aptit. Veterinär kom ut och gav honom febernedsättande samt 5000 ml vätskedropp. Idag var han lite piggare, äter och dricker med en temperatur som gick från 39,8 på morgonen till 38,6 mitt på dagen men är nu uppe på 39,7 igen… Provsvar har inte kommit men vi är rätt säkra på att det är analplasma från ett fästingbett.
Vad har ni för erfarenheter? Gav ni antibiotika? Räckte det med metacam?
Blev beordrad att gå något varv på stallplan två gånger dagligen men är väldigt orolig för kolik samt att hästen nu är jämntjock i alla fyra ben… Vet inte vad som är pest eller kolera och känner mig otroligt orolig. Veterinären som var här igår var väldigt duktig, tyvärr jobbar hon inte denna veckan och rådgivningen jag fått under dagen har inte varit till stor hjälp. Därför vänder jag mig hit! Någon som kan berätta hur det gått för er? Hur har ni hanterat det? Rörelse? Utevistelse? Behandling?
Hjälp
Vad har ni för erfarenheter? Gav ni antibiotika? Räckte det med metacam?
Blev beordrad att gå något varv på stallplan två gånger dagligen men är väldigt orolig för kolik samt att hästen nu är jämntjock i alla fyra ben… Vet inte vad som är pest eller kolera och känner mig otroligt orolig. Veterinären som var här igår var väldigt duktig, tyvärr jobbar hon inte denna veckan och rådgivningen jag fått under dagen har inte varit till stor hjälp. Därför vänder jag mig hit! Någon som kan berätta hur det gått för er? Hur har ni hanterat det? Rörelse? Utevistelse? Behandling?
Hjälp