Ananassalvia, lakritstagetes

tanten

Trådstartare
Jag har av en bekant fått ett par kvistar av dessa två.

Tänkte försöka (fel årstid dessvärre..) få salvian att rota sig.
Bägge doftar starkt och misslyckas jag kan jag ju alltid driva upp från frö senare.

Lakritstagetesen är sannolikt inte en tagetes eftersom bladen inte är ett dugg lika, men blomman påminner. Men den går säkert att använda i både frukt- och grönsakssallad. Plus att den är söt som växt. Men salvian - jag har aldrig använt salvia. Någonsin.

Den doftar starkt och mycket behagligt av ananas . Vad kan man ha den till? Mer än att gå förbi och lukta på den ;)

Jag har fått ananassalvia i en drink. Det var gott men inte så användbart dagligdags ;). Har för mig att drinkserveraren sa att hon också använde den i feta maträtter och till rökt fisk, men jag kan minnas fel.

Jag har fått ananassalvia i en drink. Det var gott men inte så användbart dagligdags ;). Har för mig att drinkserveraren sa att hon också använde den i feta maträtter och till rökt fisk, men jag kan minnas fel.
Aha - drink fanns inte i min tankevärld. Men fet mat gör jag ju emellanåt :)
Tack

Fruktansvärt ot, men jag läste analsalva (istället för ananassalvia, i rubriken alltså) :up:
Kopplade resten av rubriken som något latinskt ord som hade med läkemedel att göra men blev förvirrad när jag läste början av trådstarten (de raderna som syns under rubriken i "trådlistan") och först då insåg jag vad det faktiskt stod.

Godmorgon på er!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka