Analys - smältbart råprotein

_86a_

Trådstartare
Jag ska snart skicka in min analys (blev lite sent på grund av olika orsaker). De olika ställen jag vet man kan skicka till är agrilab, analycen, och hjortens labb. Jag bor i princip granne med agrilab, därför skulle det kännas lättast att lämna det där så klart! Men det jag funderar är på att det på deras hemsida verkar vara analyser "anpassade" för kor. Det ingår ju ändå dock allt för häst, utom smb. rp.. Dock ingår råprotein.

Jag har ju sett att flera här inne har skickat till agrilab. Hur har ni gjort då? Ingår smb. rp fast det inte står? Eller har ni bett särskilt om det?

Hur mycket på ett ungefär har det gått på?

Tack på förhand!

Sv: Analys - smältbart råprotein

FRÅGA dem! De borde väl ha något "paket" för hästanalyser också!
OM de inte skulle ha det (vilket jag betvivlar) så finns det en omräkningsformel från kovärden till hästvärden.

Sv: Analys - smältbart råprotein

Nej, men det var just det att smb. rp. inte stod med. Men jag hade fått svar på mitt mail i dag, och det ingick tydligen fast det inte stod med. Så problemet är löst =)

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej! Jag och min häst bor i Hamburg. Har nu efter många om och men lyckats få gårdsägaren att skicka in prover för grovfoderanalys, och...
Svar
2
· Visningar
1 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka