Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Álin skrev:OJ Förra året var mitt nere på 20 och det tyckte jag var låga värden.
Klart det kan vara fel, men tänk över om det kan finnas en förklaring till om värdena verkligen ÄR så låga på ditt hö i år.
Gammal vall, lite blad, regnat på det.. osv.
Fick låg kvot på mitt i år, 3, så det var inte så bra mitt hö heller.
Antar att det är för att det växer vid havet, och det har inte ett jota klöver i sig heller.
Jodå, jag hade 8 g smrp/kg foder förra året.lizzie skrev:Är det någon mer som vart med om att ha så lågt proteinvärde????
Instämmer! Jag kommer aldrig mer köpa oanalyserat hö och chansa på att det är bra! Det var ingen munter syn när analysen kom!Magdalena skrev:Japp, hade 9gSRP och kompisen 12gSRP sista året jag köpte oanalyserat hö och körde bara själv... Dyrt blev det. I slutändan räknade jag ut att det hade blivit billigare att bränna skiten och köpa nytt.
Magdalena skrev:Japp, hade 9gSRP och kompisen 12gSRP sista året jag köpte oanalyserat hö och körde bara själv... Dyrt blev det. I slutändan räknade jag ut att det hade blivit billigare att bränna skiten och köpa nytt.
BeastieBabe skrev:12 g är det minsta jag har vart i kontakt med.. energi 7,3.. 1,2 i kvot
lusern och vetekli..
proteingrovfoder: Lusern, Green power grass
proteinkraftfoder: soja, vetekli, krafft nya groov, hippo alfa
får du tag på ett till höparti med bättre hö så köp och blanda, då går det inte åt lika mycket proteinkraftfoder..
Som är svindyrt.._Runaway_ skrev:Finns ju Krafft Protein också.
Om man jämför Krafft protein 360 kr/30 kg = 12 kr/kg med t.ex Lucern hackat strå 100 kr/20 kg = 5 kr/kg så blir det egentligen inte så mycket dyrare per kg protein... 1 kg Krafft protein ger 330 smrp, 1 kg lucern ger ca 100 smrp, alltså 3 kg lucern eller ett kg Krafft protein... Sen kan man ju se det så att det alltid är bättre att ge mer grovfoder.Magnum skrev:Som är svindyrt..