Analys på finska

ElisabethOhlund

Trådstartare
Har en analys på finska , undrar om någon är duktig på finska och kan klura ut vad som är vad..
vissa saker kan jag men inte allt...försökte lägga upp en bild på analysen men lyckades inte.
Hur gör man det nu för tiden?
 
Har en analys på finska , undrar om någon är duktig på finska och kan klura ut vad som är vad..
vissa saker kan jag men inte allt...försökte lägga upp en bild på analysen men lyckades inte.
Hur gör man det nu för tiden?
Har du lagt upp bilden på typ photobucket eller liknande?
Kan göra ett försök med översättning, bara bild/text blir upplagd :)
 
20150401215550-81.234.105.232.jpg
 
Jag tror(är inte superhaj på analyser på svenska heller) att d-arvo är smältbart råprotein
Kuiva-aine - torrsubstans
Får klura vidare på resten :)
 
Oiv- ohutsuolessa imeytyvien aminohappojen määrä kuiva-ainekiloa kohti. Alltså översatt av mig till mängd aminosyror per mängd torrsubstans som tas upp av tunntarmen??

Både oiv och pvt ska vara främst för kossor, ej så intressant för häst hittade jag på en sida iaf

Typpi är kväve

Mineraler ingår inte per automatik, utan är ofta ett tillval.
 
Senast ändrad:
Hej, jag har också fått analysinfo från stallet på finska men fattar inget, tycker det verkar jättekonstigt. Alltså stallchefen har ringt till höleverantören och frågat efter analysvärden och sånt här svar fick jag;
Förstår du @ElisabethOhlund något av detta? Låter detta rimligt? (100g socker/ kg????Hon måste ha hört fel)
kuiva-aine 70%/kg
valkuainen n.90g/kg
sokeri alle 100g/kg
energia n.10
d-arvo kuulemma hyvin sulavaa.
 
Hej, jag har också fått analysinfo från stallet på finska men fattar inget, tycker det verkar jättekonstigt. Alltså stallchefen har ringt till höleverantören och frågat efter analysvärden och sånt här svar fick jag;
Förstår du @ElisabethOhlund något av detta? Låter detta rimligt? (100g socker/ kg????Hon måste ha hört fel)
kuiva-aine 70%/kg
valkuainen n.90g/kg
sokeri alle 100g/kg
energia n.10
d-arvo kuulemma hyvin sulavaa.
Ts 70%/kg
Protein ca 90g/kg
Socker under 100g/kg
Energi ca 10
Smältbart råprotein ska visst vara riktigt lättsmält.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 141
Mat I det här huset är finskt rågbröd ett måste till jul. Det finns inte att köpa här så jag brukar baka eget. Tyvärr har min surdeg gått...
Svar
4
· Visningar
656
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 875
Senast: hastflicka
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 132

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp