analys av hösilage?

B

**BORTTAGEN**

Hur fungerar det? De är ju plastade... jag kan ju inte öppna varje bal och ta lite på samma sätt som med vanliga höbalar. och balarna går åt på drygt en vecka så jag kan ju inte analysera varje bal för sig efter hand heller. Räcker det att ta analys på en och sedan räkna med samma värden hela tiden och öka med något annat om man märker att han tappar/minska om han ökar?! tacksam för svar...

Det står hur du ska göra i flera trådar här på forumet, och även på min fodersida. Du fryser in provet så det håller sig, du samlar lite i taget.

men då har jag ju ingen nytta av det... jag måste ju ha värdena i förväg... inte i efterskott...?!

Låna en höborr då och borra i några balar, sedan tejpar du igen hålen fort som attan. Så kan man göra också.

okej... och annars tar jag tussar efter hand från typ 3-4 rundbalar och stoppar i frysen för att sedan skicka in? Hur mycket är det ungefär man ska ta vid varje tillfälle? Hur mycket ska skickas in till analysen? Hur skickar jag in?

Du får fodra enbart med ögonen i några veckor, det gör inget ifall balanserna skulle vara lite felaktiga eftersom det bara rör sig om några veckor. Men du kan ju göra som Mynta föreslår också.

Om du går in på www.analycen.se och under "Lantbruk" klickar på "Beställ emballage", så får du en provpåse hemskickad och en följesedel, där står det exakt hur du ska göra även..

Nejdå. Och portot är betalt tillbaks sen också.

Det tjänar de ändå in på slutfakturan :devil:

Vildvittra

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 898
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 365
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Hej alla duktiga här.. Är lite villrådig och tvekade för att skriva detta då det känns så självklart med analys av sitt hö att det känns...
Svar
7
· Visningar
1 315
Senast: Sara75
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 345
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar