M

MischaMir

Ni som har skickat in analys till dessa och samtidigt vill ha en foderstatsuträkning, när fick ni den då? Jag har fått svaret på analysen idag men inte foderstaten? :crazy:

Sv: Analycen

Jag fick foderstaten några dagar efter analysen. De ville att jag skulle använda kraffts produkter trots att jag skrivit att jag använder Hippo foder. Jag använder mig inte av deras foderstat utan har gjort en egen. Min häst skulle bli alldeles för tjock på 6 kg hö, 1 kg lucern och 1 kg krafft grund.

Aha, ok då vet man att den kommer iaf.. jag har kraffts produkter men vi får se vad de har för förslag :smirk: , har provat att räkna ut genom olika program, ska bli spännande om det blir något liknande!
Tack för svaret! ;)

Förlåt, 0,5 kg lucern skulle det vara.
De räknade på 420 kg och lätt arbete så det blev för mycket.

Kan man få foderstat därifrån? var skriver man det i så fall? På följesedeln? Och är de att lita på, alltså kan de sin sak?

Jag fick min samtidigt som analysen.... Men jag använde mig heller inte av den då jag inte ville använda mig av deras produkter!

Ja det var på följesedeln, totalt blev det 2 papper, en där man väljer vad man vill ha analyserat och en där man skriver om sin häst, tidigare foderstat osv. Jag tycker foderstaten var bra, jag räknade ut foderstaten i ett program och då fick jag ett liknande resultat. Dessutom använder jag Kraffts produkter vilken är en fördel att göra..

Skulle de någonsin rekommendera annat foder än Krafft? Eller kan der verkligen vara neutrala?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 022
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama