Analsäcksinflammation

Sv: Analsäcksinflammation

Nej, men det kan orsaka mycket obehag. Får katten bara hjälp av en veterinär är det ingen fara.

Min älskling fick det förra året. Hon hade jätteont... Vi fick akuttid på Strömsholm och sövdes så att de kunde göra rent säckarna. På kvällen fick jag hämta en mycket trött och medtagen kisse som hade dränslang i baken och en stor strut på huvudet. :crazy Kommer inte ihåg, men efter någon vecka fick hon ta bort slangen och struten och kissen blev glad igen.

Men katten måste till veterinär, det gör väldigt ont!!

Vår gamla hade det ett antal gånger som liten. In till veterinär som klämde ut varet. När vi fått göra det flera gånger valde vi att operera bort analsäckarna för att hon skulle slippa det.

Hon fick väldigt ont och ville inte gå på toaletten vilket ledde till förstoppning, vilket ju i slutändan kan vara rätt farligt.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
729
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama