Analsäck?!

T

taxan

Idag tror jag att min hund gjort sin första analsäckstömning.
Jag har ingen erfarenhet av detta och vet inte vad jag ska göra.
Och han vantrivs med sej själv.
Hur länge varar det och kan jag göra något?
Jag tvättar bort det från hans rumpa, för han vill inte tvätta sig själv!
Hjälp!! :o

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Analsäck?!

DU! Han tycker inte det är kul.
Kolla själv ner på golvet på din högra sida!!!! :eek:

Har själv ingen erfarenhet av detta heller, men visst har ngn förutom elaka Sophie det här inne?:cool:

aqnalsäckstömning är kortvaring och ofrivillig,vid överfyllda analsäckar eler skrämsel...

luktar han flerra dagar i rad kan dte vara ett problem.

du kan hjälpa honom gm att tömma dem själv.

tvätta rent med lactacyd eller annat milt medel,och låtsas som ingenting.

Thina

Håller med, tvätta och låt vara. Ha lite uppmärksamhet på det bara så att det inte blir inflamation, då får man uppsöka vet.

DET luktar ju verkligen F***N!
Förstår att du får hjälpa han o tvätta bort...min tik tömde aldrig sina, blev mkt irriterad o tillslut fick vi op bort dem. Däremot råkade jag klämma en annan hund i bilen o hon tömde dem minsann precis där...uäk...

Kan det bli inflamation?
Min vovs har vart "dålig" sedan igår kväll...
Nu kommer det iof inte mer vätska men han går med svansen mellan benen hela tiden och är allmänt hängig.
Kan det vara så att han fått inflamation? hur ser det ut då?
tacksam för hjälp!

Ring och konsultera veterinär i morgon.
Normalt ska en analsäckstömning vara över på en gång, luktar pest och pina men när jycken är badad är det fixat. Det verkar inte normalt som du beskriver det speciellt inte att jycken går med svansen mellan benen då har den förmodligen ont.

Okej! tack så mycket!
Har varit helt vilsen hela dagen! ska absolut ringa en vet imon!:bow:

Min hund hade problem med det, tog honom till veterinären som fixade det...

Tänkte bara tala om för alla intresserade (?) att min hund numera mår bra igen och att svansen är i vädret igen!:)
Vill tacka för allas svar och hjälp! :bow: :bow: :bow:

Jag har bara haft en hund som tömt analsäckarna så att man märkt det och det var i rädsla inte av överfyllnad. Jag är inne på min 7:e jycke. Men en del hundar klarar inte att tömma analsäckarna kontinuerligt lite i taget som de ska utan de blir överfulla och onda.
Det luktar förjäääävligt!

mimmipigg skrev:
Jag har bara haft en hund som tömt analsäckarna så att man märkt det och det var i rädsla inte av överfyllnad. Jag är inne på min 7:e jycke. Men en del hundar klarar inte att tömma analsäckarna kontinuerligt lite i taget som de ska utan de blir överfulla och onda.
Det luktar förjäääävligt!

Ok, tack! :bow:

/Timsetim

Japp!!! Kan inte annat än att hålla med!!! det luktar verkligen vidrigt!!!

"Normalt" töms det lite varje gång en hund sitter och krystar när den skiter och så länge hunden inte har problem märker man som hundägare inget heller, normalt sett. :p

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund blir inte av med e-coli. En gammal dam. Njurprover visar inga förhöjda värden. Vad gör att hon inte blir av med det...
2
Svar
28
· Visningar
2 340
Senast: jemeni
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 092
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
689
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama