Analog kamera

pepp

Trådstartare
Är lite sugen på köpa en analog kamera :) men vad bör man satsa på? Har bara haft digital och systemkamera innan.

Tanken är att den ska tas fram vid speciella tillfällen!
 
Precis, eftersom priserna är extremt låga hade jag skaffat en proffsdito och fått mycket kamera för väldigt lite pengar. Jag använde Nikon F4 i många år och det tycker jag är en mycket bra kamera. Det som sägs i den här videon är min uppfattning också.
 
Hade du tänkt framkalla själv eller lämna in i butik?

Det är rätt roligt att framkalla själv och det går även att göra en hel del för att "modifiera" fotot i det stadiet. Jag hade nog inte köpt en analog kamera om syftet inte var att fixa resten hemma då det hade känts lite för dyrt och ställer betydligt högre krav på mig som fotograf att få det helt rätt med en gång, men det är bara min åsikt :)
 
Jag har ingen bra koll på kameror, men tänkte ändå lämna ett tips.
Polaroidkamera som skriver ut fotot på en gång. Tänkte är lite kul och perfekt för speciella tillfällen. :)
 
Tack för era svar! Tanken var att lämna in film för framkallning :)

Men, det blev en polaroidkamera nu på Black friday istället :D
 

Liknande trådar

Fritid Jag gillar att fota men nu förtiden använder jag bara mobil. Var många år sedan jag hade någon kamera. Men jag skulle nu vilja köpa...
Svar
12
· Visningar
600
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 804
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
606
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp