amstaff vs staffe?

adelinasl

Trådstartare
Vilka är skillnaderna mellan en staffordshire bullterrier och staffordshire terrier? (förutom storleken då)
Vilken är mer förarvek?
Hur är de att arbeta med? Märks terriern av?
Vilken av dem föredrar ni och varför?

Sv: amstaff vs staffe?

Jag har också uppfattat det som tvärtom. Det är sällan man ser amstaffs på tävlingsbanorna (här nere i alla fall) men det finns några duktiga staffar som bl a tävlar agility och lydnad.

Jag har fortfarande inte träffat en okastrerad amstaff-hane som inte har problem med hanhundar.
De kräver verkligen sin ägare, själv tycker jag staffen är enklare när det kommer till utbildning.

Sen tycker jag SKK beskriver väldigt många raser lite väl "glättigt", i mitt tycke finns det avsevärt fler raser som lämpar sig som familjehund framför amstaffen.

Jag har fortfarande inte träffat en okastrerad amstaff-hane som inte har problem med hanhundar.

Jag har en Okastrerad Amstaff-hane som inte har några som helst aggressionsproblem eller liknande. Träffade även en annan person som hade en okastrerad Amstaff-hane på bussen som inte heller hade några sådana problem. Utan våra hundar hälsade utan problem. :-)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
390
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
774
Senast: MML
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
928
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka