R
Raderad medlem 94602
Sv: Amstaff, pitbull och Rottiskorsningar!
Med den här typen av avel så finns det alltså ingen koll what so ever på vad man föder fram för hundar? Vaken mentalt eller rent hälsomässigt. Ändå säger du att de inte har sämre mentalitet än andra hundar.
Ren skräpavel enligt mig. Varför köper man en hund från sånt?? Snålhet?
Det finns ju kontollerad avel på Amstaff....varför stöder man inte den ist?
Hört av amstaff/pitbull"uppfödare", skjut inte mig
De flesta blandningarna har 50% staffe och 50% pit, den paras med en 50 % amstaff och 50% pit osv. Så att rent blodsmässigt brukar amstaffblandningarna vara 50/50 men många vill inte ha pitbullblod i sina "sällskapshundar" så därför säger säljarna ofta inget.
Kanske är en bättre kamphundsblandning, det går inte att blunda för att en del hundar hamnar i det. Dessutom så är det väl många coolingar som vill vara supertuffa och hur häftigt är det inte att ha en ostimulerad pitbull med nithalsband i kopplet bredvid en.....not....
Man ska inte glömma att det i grund och botten är samma blod, visserligen är den nästan hundra år sedan stamböckerna delades men det är samma blod som avlats vidare på, tror det var 1936 stamböckerna delades.....
Måste även säga att de stffar och pitbulls jag träffat i princip till 100% varit otroligt öppna, glada och intelligenta hundar som måste aktiveras.
Med den här typen av avel så finns det alltså ingen koll what so ever på vad man föder fram för hundar? Vaken mentalt eller rent hälsomässigt. Ändå säger du att de inte har sämre mentalitet än andra hundar.
Ren skräpavel enligt mig. Varför köper man en hund från sånt?? Snålhet?
Det finns ju kontollerad avel på Amstaff....varför stöder man inte den ist?