Amningsfråga

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Dottern är nu två månader och det är nästan som om hon inte får tillräckligt med mjölk, speciellt från höger bröst. Hon suger som en liten igel och oftast tar det 5 minuter att mata henne, men nu ivkäll har vi hållit på i tjugo minuter och från båda brösten för att ungen ska vilja somna. Är hon inne i en tillväxtfas eller vad?

Jenny
 
Sv: Amningsfråga

Jag skulle gissa att ni är i en fas där hennes behov ökat och din mjölkproduktion inte hängt med riktigt...
 
Sv: Amningsfråga

Som ameos säger - ökningsdagarna kommer lite ryckvis.

Enklast är att kapitulera och ställa in sig på att inte göra NÅGOT annat än att amma ett par dygn. Så blir all "ledig tid" bonus :) Och sedan är man ifatt igen :banana:
 
Sv: Amningsfråga

Jamtland skrev:
men nu ivkäll har vi hållit på i tjugo minuter och från båda brösten för att ungen ska vilja somna.

Men det är ju kort tid! Särskilt med tanke på att hon är två månader och antagligen har gått in i en fas då hon behöver mer mat. Det tar ju några dagar innan brösten har fattat att de måste producera mer.

Jag har precis pluggat på om amning!:D
 
Sv: Amningsfråga

20 min/bröst var normaltid för min första, oftast blev det längre pass än så.

Ökningsperiod låter det som. Ät, drick och gå på toa, men i övrigt är det fri amning som gäller, gärna snuttamning även när hon är mätt. All stimulation hjälper till att öka på mjölken.
 
Sv: Amningsfråga

5 minuter och 20 minuter, vilken dröm, hoppas att min bebis kommer att vara lika "lättmatad"!
Sonen tog en timma på sig första halvåret, vägrade lämna bröstet innan det... :smirk:

Håller med övriga i alla fall, tillväxtfaser helt enkelt!
 
Sv: Amningsfråga

och min bebis äter mellan 30 minuter och typ 2 timmar i taget. 20 minuter, puh!

Svärmor tycker att jag ska vara nöjd för hon hade så mycket mjölk att hon först fick pumpa ur och sen ammades bägge pojkarna (inte tvillingar) jättesnabbt, och fick båda kolik. Hittills inga koliktecken hos vår. Svärmor tror starkt det beror på den lugna ät-takten, att det sväljs mindre med luft.
 
Sv: Amningsfråga

Jepp, är medveten om att det är "snabbmat" som gäller här, och jag är så nöjd med det. Känner mig som en högproducerande ko, mjölken sprutar ur mig bara ungen funderar på att gnälla "hungergnäll"...;)

Verkar som om det börjat komma igång lite mer nu iaf, så nu ikväll tog matningen "bara" ca femton minuter.

Jenny
 
Sv: Amningsfråga

Här snuttammas ingenting... När ungen är mätt så ammar hon inte mer. Har aldrig gjort det. Hon somnar ofta vid bröstet, men vaknar så fort jag rör mig, så det har aldrgi fungerat att amma henne till sömns och sen lägga henne för då är hon klarvaken igen. Däremot sover hon gärna i famnen på mig, men som sagt sällan vid bröstet.

Jenny
 
Sv: Amningsfråga

Vår dotter har också börjat äta långsammare... :( Och vad som är ännu värre är att jag tror hon redan fått lite tänder, det gör i alla fall skitont (om det verkligen är tänder eller om hon gör nåt nytt med munnen är jag osäker på).
 
Sv: Amningsfråga

Har också funderat lite på det här med tänder. Stina är för liten för att det ska vara "normalt", och desstuom så kommer tänderna eller vad det nu är på "fel" ställe för att vara första tänder. Hon har ett litet risgryn på varje sida överkäken typ tand nummer tre från mitt fram räknat. Frågade vår BM när vi var på koll sist, men hon är en smula flummig och något riktigt svar fick vi itne, mer "Ja, kanske det är tänder, kanske något annat, säg till om hon verkar få besvär av det" *suck*

Jenny
 
Sv: Amningsfråga

Vad otroligt lustigt för det är precis på det ställe du beskriver som vår dotter har fått något som liknar tänder ("gaddar under huden"). Har vi samma dotter??? :o
 
Sv: Amningsfråga

:rofl: Vem vet, det sägs ju att alla människor har en dubbelgångare, kanske våra är varandras...

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 240
Senast: Blyger
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 636
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 752
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 856
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp