Amma sökes!

C

corno79

Snälla Hjälp!
Vi söker efter en amma till våra tre valpar som är tre dagar gamla. Mamman har fått akut juver infektion och måste ligga inlagd i ett par dagar. Hon kommer inte att kunna fortsätta dia dom när hon kommer hem. Maila gärna om ni kan hjälpa till!
Bör vara en liten till mellanstor hund, gärna i väst Sverige (Göteborg).
Mail: corno79@yahoo.se
MVH Karin

Sv: Amma sökes!

Ring SKK och hör om hjälp. De brukar ha koll.

Tack!
Vi ringde dit och fick hjälp. Men som tur är så svarade vår tik så bra på behandlingen så vi fick hem henne idag och veterinären beslutade att inte stoppa mjölk produktionen som en annan veterinär sagt igår.Så allt har till sist ordnat sig till det bästa. Valparna diar sin mamma igen och hon mår bra trots att hon går på tre mediciner.
Tack för tipset!!

Vad skönt! :)

Läste tråden sent igår kväll. Funderade ett tag på o kontakta dig då min tik skendräktig med mjölk i juvren o hon har haft valpar förr. Avståndet var lite för långt bara. Men det var ju skönt att det ordnade sig!

Lycka till!

Tack!
Hade varit jätte snällt. Man blev ju smått desperat igår. Funkar det med sken dräktiga tikar? Får dom "riktig" mjölk?!?

Så skönt att allt löste sig!

Alltid bäst med sin egen mamma. :p

corno79 skrev:
Tack!
Hade varit jätte snällt. Man blev ju smått desperat igår. Funkar det med sken dräktiga tikar? Får dom "riktig" mjölk?!?

Japp, det fungerar att använda sig av en skendräktig tik.

*knapp*

Det är ju därför dom blir skendräktiga, för att vara en "stand-in"! :)

Hej!
Här är en av dom små om ni vill se.....

Photo0074.jpg

Hi hi...ja valpar är liksom fulsöta när de är så där små. :D :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 527
Senast: ingela119
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 415
Senast: ameo
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag behöver tillfälligt hjälpa en anhörig med hens hund, då hen troligtvis ska läggas in på psykiatrisk avdelning. Det är en mellanstor...
Svar
11
· Visningar
3 650
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama