Amigos Nya Flutäcke.

Inka-90

Trådstartare
Vad tror ni om Amigos nya flugtäcke Amigo Bug Buster? tror ni verkligen att det fungerar, är det så bra som det står i beskrivningen?

Såhär står det på deras hemsida:

*Amigo Bug Buster är behandlad med BUZZ BLOCKER TM som är godkänd av EPA. Den huvudsakliga aktiva ingrediensen är Permethrin, en på konstgjord väg framställd version av ett insektsdödande medel som finns i Krysantemumblommor.

*Insekts-skydds behandlingen binds i fibrerna i tyget och varar upp till 25 tvättar.

*BUZZ BLOCKER TM är färg- och luktlös och överförs inte till hästen.

*Test visar att BUZZ BLOCKER TM fungerar mot flugor, myggor, fästingar och loppor.

*Eftersom irriterande insekter blir avskräckta blir hästen lugnare och behöver inte slösa energi på att jaga bort sommarens plågoandar.

*Det blir mindre klåda från myggbett eftersom myggorna hålls borta från de känsliga delarna som täcket skyddar.

*Avsevärd minskning av kostnader för traditionella insektsmedel mot insektsbett och behandling av klåda och bett.

*Gott samvete för att din häst är nöjd och glad.

*För varje sålt Amigo Bug Buster täcke doneras automatiskt 2 dollar till Just World International Charity.
Donationen från Horseware är speciellt öronmärkt för inköp av myggnät för att skydda barn från insektsspridda sjukdomar.

Så vad tror ni om detta täcke?
någon som har hunnit klämma på det redan?

Sv: Amigos Nya Flutäcke.

Det har jag inte sett, men det verkar intressant.
Synd att hästens Amigo BugRug från förra året fortfarande är helt och i nyskick, blir svårt att motivera ett ytterligare köp ;)

Ja visst låter det bra, kanske lite för bra.. :D
men det kostar lite mycker som ett Rambo.
Jag behöver nya iår och hade bestämt mig för Rambo när jag såg detta, men jag vet inte om jag vågra prova..

Ja visst du! Undrar vad detta kostar.. säker en 1000-lapp mer än de andra rambo..

KL
Någon som har testat detta täcket ännu? Jag ska nämligen köpa ett täcke och detta låter bra.

Någon som vet om amigo har hållbara flugtäcken annars? Min häst går nämligen med galna små unghästar. Självklart förväntar jag mej att det kanske blir något hål i täcket men bara det inte trasas sönder pga att det går lite sönder..

amigos täcken är jättetunna, det håller inte för att bitas i.

tror btw inte att det är effektivare än vanliga flugtäcken, eftersom hästen ju ändå har täcke där flugmedlet finns... :grin: när jag sprayar flugmedel på mina så är det ju där dom inte har täcke, bortkastat att ha flugmedlet på täcket...

Liknande trådar

Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 716
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama