Amerikansk cocker spaniel

gadriel

Trådstartare
Skulle gärna vilja veta lite mer amrisar, känner ingen som har någon mer är nyfiken på rasen.

Jag och min sambo bor på landet och vill ha en liten men hyffsat robust hund, pigg och glad som kan följa med i skogen och på körturer med hästen. VIll även träna en del trickträning och prova på agility.

Storleken på rasen tycker jag känns väldigt lagom och dom känns ju robusta när man ser på dom iaf. Det jag funderar på är om det går att ha dom ltie mer kortklippta? Vi bor som sagt på landet vilket innebär sågspån, hö, koskit, spannmål och allt annat som fastnar i päls så det blri svårt att sköta en alldeles för lång päls.

Skulle väldigt gärna vilja se en amssa bilder på rasen, hemskt gärna ngn bild på en kortklippt (om det nu går att klippa ner dom).

Tack på förhand :bump:

Sv: Amerikansk cocker spaniel

Jag har tränat en i några år. Och det jag upplevt så är dom lättlärda otroligt positiva och robusta. Vill man inte ställa ut så går det bra klippa ner. Tiken jag tränade var nerklippt och det funkade bra i skogen. Visst fastnar en del men inget jättejobbigt direkt

Sv: Amerikansk cocker spaniel

Jag har tränat en i några år. Och det jag upplevt så är dom lättlärda otroligt positiva och robusta. Vill man inte ställa ut så går det bra klippa ner. Tiken jag tränade var nerklippt och det funkade bra i skogen. Visst fastnar en del men inget jättejobbigt direkt

Fin hund! Den längden på pälsen skulel nog itne alls vara några problem.Har ionget emot pälsvård helelr men jag vill ju inte ha in hela stallet in i soffan.;)

Låter som en trevlig hund :) Det jag hittat om dom låter positivt iaf. Ävne kikat lite på cocker spaniel, verkar itne vara så stor skillnad mer än i utseende...?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
654
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Hej, vi har länge varit sugna på en hund och har nu börjat snegla på cockerspaniels. Då vi spenderar mycket tid utomhus och dessutom bor...
2
Svar
20
· Visningar
3 650
Senast: Harmomini
·
Hundavel & Ras Min kompis planerar att skaffa en amris och jag ställer såklart upp som bollplank/hjälp/stöd iom att det är hens första egna hund. Jag...
Svar
11
· Visningar
2 385
Senast: Snuffsan
·
Hundavel & Ras Vår har i dagsläget en Finsk lapphund. Han är världens finaste, men börjar dock bli lite till åren. Han har aldrig varit mycket för dom...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Kibani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka