Amerigo tillbehör?

JohannaB

Trådstartare
Idag har pållen fått en Amerigo Classic utprovad!

Skön sadel som verkar passa Lady mycket bra, ska bli spännande att få rida mer i den! Håll en tumme för att Ridin har en Classic i vår storlek i lager så att vi får den snarast!! :d

Men på provridningen hade vi också en lammulls padd (Mattes, som jag tänkte beställa från samma företag), en snygg anatomisk sadelgjord och stigläder.
Både sadelgjord och stigläder var alltså av märket Amerigo.

Sadelgjorden var i bra skinn, anatomisk och missminner jag mig inte nu också med resår?

Stiglädren var "otöjbara", mycket smala och smidiga i mjukt och fint skinn med bra hål som satt ganska tätt (super, får alltid hålla på att göra nya hål i alla läder annars! Måste ha "mitt-emellan-hål-längd" på mina ben! ;) )

Meeen varken sadelgjord eller stigläder var direkt billiga....

Finns det andra märken på sadelgjord och/eller stigläder där sakerna är lika bra men kanske något billigare?

Är det någon som har erfarenhet av Amerigos tillbehör?
Är de av så hög kvalitet att de rättfärdigar priset? :confused:

Tacksam för svar!!

Sv: Amerigo tillbehör?

Vad har du för tillbehör?
Sadelgjord? Stigläder? Eller något annat?

Har du använt dem flitigt?

Stigläderna tror jag att jag ska bli snål på, såg att Jacson hade klart billigare... Men gjorden är jag fortfarande sugen på... Uhh..

Jag har haft både sadelgjort och stigläder.. de är hos en bekant nu.. och är fortfarande fina har använts typ dagligen i flera års tid =)

kanske du kan hitta grejerna beg..?? de håller ju längde så det borde inte vara något problem..

om jag var du skulle jag köpa stigläderna iaf eftersom de spar riktigt mkt på sadeln.. sköna och snygga är dem också..

ang kvaliten så är den bra.. jag har sett många begagnde saker när jag var varit med på diverse sadelutprovningar och alla deras grejer dom jag ständigt pillar på i lagret är av hög kvalite.. ( gissa som är först ute och kollar vad det kommit för sadlar när det kommer en sändning från Italien)

visst det är dyra grejer det går inte att komma i från men,, enligt mig är det värt det.. iaf stigläderna skulle jag köpa om du skulle köpa något.. lycka till!!

Var kan man köpa Amerigo-grejer? (nätet såklart ;) )

Det är inte resår på amerigogjorden tyvärr, ser ut som det men det är bara fejk. Jag skulle om jag var du satsat på stigläderna och köpt gjorden med dubbel resår i annat märke. Skall du ha bra stigläder som inte skaver på adeln så måste du upp i den prisklassen ändå, däremot kan du hitta bättre gjord till mkt billigare pris. (Jacson stigläderna är bara skit inget att ha)

amerigolädrena e iaf skitbra de tycker ja man ska satsa på!

nån som vet hur mkt gjorden kostar?
(bara så ja kan sluta drömma när ja inser hur dyr den är:angel: )

tant agda skrev:
amerigolädrena e iaf skitbra de tycker ja man ska satsa på!

nån som vet hur mkt gjorden kostar?
(bara så ja kan sluta drömma när ja inser hur dyr den är:angel: )

895 kr var det sist jag kollade.

Stiglädren verkar de flesta vara överens om att man bör satsa på?!
Och det är klart, stiglädren vet jag att JAG gillade och att hästen inet gärna kan ha någon åsikt om! ;)

Sadelgjorden är det värre med...
Vi har tidigare haft problem med ödem i sadelgjordstaden skapade av något för hårt åtdragen sadelgjord (inget extremt men för mycket för fullblodet) i kombination med att hon blivit svettig. Lite sadeltvångstendens har hon också, stretchar alltid frambenen framåt innan jag sitter upp.

Jag har på grund av problemen med för hårt dragen gjord valt att ha gjord UTAN resår så att jag lätt kan känna hur mycket jag egentligen drar...

Usch nu blev det svårt att bestämma sig!
Vore ju himla tråkigt att köpa en sadelgjord för närmare 2000 kr och så kanske inte hästen trivs med den?! :confused:

Ångrar att jag inte klämde noggranare på gjorden igår, måste se om jag kan få tag i lite olika sadelgjordar och jämföra för att se vad som kan passa oss bäst...

Dessutom hade vi gjorden extremt löst spänd igår vid provridningen, sadeln satt ändå väldigt stadigt på hästen...

Hästen jag red förut hade en Amerigo-gjord som han haft i många år. Och den såg jättefräsch ut. Så de verkar hålla jättebra.

gylle skrev:
Det är stigläderna som kostar 895:- inte gjorden den kostar 1.775:-.
bra. då kan ja sluta drömma........får väl gifta mej rikt..........

Jag har två sadlar från Amerigo, en cc hopp och en classic dressyr. Beställde två par stigläder men de hade bara ett par hemma. Köpte då ett par billigare som kändes ok, typ jacson.. efter tre dagars annvändning så var det skav på sadeln :cry:
Så vad du n gör, köp inte billigare stigläder, de är väl värda sitt pris :laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka