Amerigo översatt i prestige

skorpannorpan

Trådstartare
Någon som vet vad man ska be om för storlek att prova i prestige paris-serien om hästen har en dressyrsadel amerigo i st +2,5 påväg mot +3? Är det att be dem ta in 37?
Jättetacksam om någon vet eller har nån anekdot att bjuda på i allafall. :d

Sv: Amerigo översatt i prestige

Om hästen närmar sig +3 i Amerigo kommer Prestige 37 troligen vara på gränsen till för smal eller passa perfekt:p. Jag hade en Prestige Doge 36 som blev för smal och bytte till Amerigo Vega +3. Amerigon låg som ett smäck (men hästen avskydde den).

Någon som vet vad man ska be om för storlek att prova i prestige paris-serien om hästen har en dressyrsadel amerigo i st +2,5 påväg mot +3? Är det att be dem ta in 37?

Vilken dressyrsadel från Amerigo har du ? Låter osannolikt att samma häst skulle kunna ha prestige paris bommen om du har en av amerigos "riktiga" dressyrsadlar med deras träbom (förutom då lågpris vegan som har bom med helt annan form än de andra) Amerigos bommar är mer eller mindre raka allihop medans prestige paris är ordentligt svängd. Har själv amerigo ryggare på de flesta av mina och inte en enda av dem kan ens i närheten ha en prestige paris pga den svängda bommen.

Amen aaaah! Haha... jag har DJ:n. Fick tips om paris för att den passar lite överbyggda... haha, sadlar... Funderar lite på varför alla sadlar är så smååååå! Anser ändå att jag har ett helt vanligt halvblod men alla sadeltillverkare verkar ju tycka min häst är en ardenner eller nåt. :o Så prestigen är svängda... skit oxå, lite lättare att hitta beg av det märket än amerigo. Jaja... That's life, tillbaka till skissblocket. Tack så mycket för hjälpen.

Kolla CWD lite mer svängda än amerigos men anläggningen är ganska snarlik DJ svänger dock av lite tidigare än DJ men är hästen överbyggd kan det kanske funka, det svåra är att de ju oftast måttbeställs så att hitta rätt bomvidd är lite gissel, har själv haft tur och hittat en begagnad extravid cwd som jag har till en som är överbyggd, hon kan ha dj hopp men cwd ligger bättre, cc hopp i amerigo är för rak för henne just för att den är lång i anläggningen och för rak i anläggningen och därför inte slutar innan det sluttar uppåt som dj gör som har kortare anläggning.

Jag är rätt säker på att Prestigen inte kan bli så bred som 2,5-3 på Amerigo.

Jag har Amerigo som är svängd som Prestige.

Tack! Va har du för storlek till den hästen som behöver xw på cwd? Har inte så mkt koll men det är så de markerar sina storlekar eller? vid, extra vid o dyl?

Vilken prestige å vilken amerigo har du som matchar hästen? Är det amerigo dressyr å prestige hopp för dig med? Verkar vara olika med det där också? SOm Gylle skrev så verkar det ju inte som att bara för att en DJ dressyr funkar så funkar inte en DJ hopp, antar det är likadant i prestige? Fast de kanske inte har samma namn på dressyr å hoppsadlar... Kanske skulle kolla på en crown... eller barbackapad ;)

Men CWD verkar ju inte att gå att få särskilt vida alls? En i mitt stall beställde en ny förra året och den är på maxvidd. Den är typ knappt Prestige 37.

Men CWD verkar ju inte att gå att få särskilt vida alls? En i mitt stall beställde en ny förra året och den är på maxvidd. Den är typ knappt Prestige 37.

Det går att få dem hur vida som helst den jag har är ungefär som en amerigo +5 (om det hade funnits amerigo stoppar vid +4 sen gäller inga garantier längre om man vidgar dem ytterligare), har faktiskt inte mätt bomvinkeln på den men den som är 120 grader och amerigo +4 här hemma kan inte ha den utan padd under för den är för vid. Skulle gissa på att den är upp mot 130 grader. Så nog går det att få vida cwd.

Har precis konstaterat att på beg marknaden finns max NW, vad det nu innebär... :grin: Men i min dams storlek är den ju inte.

Jag är rätt säker på att Prestigen inte kan bli så bred som 2,5-3 på Amerigo.

Jag har Amerigo som är svängd som Prestige.

Vilken amerigo skulle vara lika svängd som prestiges hoppsadlar ? Inte ens vega som är den mest svängda är ens i närheten av lika svängd som prestiges hoppsadlar.

Går det att värma om CwD? Fick precis lära mig att det går att värma om amerigo men en krånliga process, är cwd uppbyggd på samma sätt?

Har precis konstaterat att på beg marknaden finns max NW, vad det nu innebär... :grin: Men i min dams storlek är den ju inte.

CWD anges inte med några bomvidder iom att majoriteten av dem är specialmåttade så står inget angivet på dem ang den biten utan det får man måtta sig fram till genom att mäta bomvinkeln alt prova.

Vilken dressyrsadel från Amerigo har du ? Låter osannolikt att samma häst skulle kunna ha prestige paris bommen om du har en av amerigos "riktiga" dressyrsadlar med deras träbom (förutom då lågpris vegan som har bom med helt annan form än de andra) Amerigos bommar är mer eller mindre raka allihop medans prestige paris är ordentligt svängd. Har själv amerigo ryggare på de flesta av mina och inte en enda av dem kan ens i närheten ha en prestige paris pga den svängda bommen.

En annan fråga om amerigos bomvidder
Hur stor är en 2,5 egentligen ... några som har grader på bommen eller jämförelse med andra sadelmärken ...har haft albion wide som nu är för liten...vilke bomvidd bör man kolla på då i amerigo.

En annan fråga om amerigos bomvidder
Hur stor är en 2,5 egentligen ... några som har grader på bommen eller jämförelse med andra sadelmärken ...har haft albion wide som nu är för liten...vilke bomvidd bör man kolla på då i amerigo.

Puffar upp denna fråga - undrar också!

Liknande trådar

Utrustning Hej, vi håller på att prova sadlar igen och funderar på Prestige dressyrsadel D1. Hästen har storlek w-xw, Prestige 35-36. Har hittat en...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: Harbor
·
Utrustning Då min häst visar tydlig avsmak för sin fina amerigo-dressyrsadel så är det dags att ge sig in i sadelträsket igen. Han tillhör typen...
Svar
0
· Visningar
545
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 387
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag sitter i sadelköpartankar och funderar på bomvidderna. Har två hästar ett halvblod och en arab, halvblodet är ung så tänkte satsa på...
Svar
0
· Visningar
1 171
Senast: Diamond
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka