Sv: Amerigo dressyr CC
Jag tror absolut att en cc kan fungera.
På första bilden ser Seifurs rygg lite klurig ut (sluttande och med djupaste punkten långt fram), men på de andra bilderna ser han mer "normal" ut (om man nu kan säga normal om en hästrygg...).
Jag har ju haft min cc på flera olika ryggar och överlag tycker jag att den fungerar bra, men sedan är ju frågan vilken som är den optimala modellen. Jag är inte så insatt i vilka modeller som passar till vilka ryggar, men cc'n verkar passa på många ryggar.
När man har många hästar kan det ju också vara svårt att köpa en sadel till varje häst, det blir väldigt dyrt och det är inget i alla fall min ekonomi klarar av... Senast jag hade ute sadelutprovare från Rid Inn var tanken att jag skulle hitta en modell som fungerade till alla mina hästar, och det säger sig ju självt att det kanske inte blir varje hästs optimala modell. Sadelutprovaren tyckte i alla fall att cc'n fungerade till alla mina hästar, även om cc dj kanske hade varit den mest optimala modellen till Ör osv.
Du får nog prova dig fram, men jag tror inte allas att det är omöjligt att cc'n passar!
(Och på tal om childeric tycker jag bra mycket bättre om amerigo, jag upplever att hästarna kommer igenom lättare och bättre genom ryggen med amerigon och dessutom får man bra kontakt med hästen. Men smaken är som baken
)