AME Produkter

Tagliabue

Trådstartare
Är det någon häst som har testat deras produkter? Formula 1,2,3 osv vad de nu heter. Ringt och pratat med dessa och enligt de ska jag ge 3 av deras produkter till min häst .. dock kostar de runt 500 per styck och det är mkt pengar att lägga ut så jag tänkte höra om det finns några andra som testat deras produkter och kan göra en utvärdering av de?

Sv: AME Produkter

Jag provade på skoj för ett par år sen. Märkte ingen skillnad alls.
Eller ja, det försvann pengar från kontot till ingen nytta :p

Jag provade någon av deras produkter (minns dock ej vilken) till travartanten för några år sedan. Hon flyttades för första gången till ett stall med en massa hingstar och brunstade konstant. Det blev bättre, men om det var pulvret eller något annat vet jag inte.

Testade för många år sedan. Vansinnigt dyra skapade av skrupellös person med storhetsvansinne. Ingen större effetkt då i alla fall.
Måste hålla i mig för att inte skriva mer om dem.......:mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Jag har en kompis som behandlat sin eksemhäst med MÄNGDER av deras produkter. Jag måste säga att hästen iofs blev väldigt fin, men hon ändrade ju installning/insektskydd/övrig skötsel också, så det är ju omöjligt att veta vad som faktiskt gav effekt.
I slutändan fick hästen tas bort efter ett par år då han utvecklade en diarre som det helt enkelt inte gick att få ordning på. Visst har jag tänkt tanken om alla de här pulvren kan ha orsakat det, men det är ju också omöjligt att veta. Han var gammal och i övrigt i dålig kondition.

Har testat någon burk själv, men inte märkt någon effekt, men så har vi inte haft några speciella problem heller.

Har testat både på häst och mig själv. Gav bort hästgrejerna och slängde humans-n. Aldrig någonsin att jag skall köpa deras produkter, det är inte bara kasta pengarna i sjön, det är faktiskt farligt också.

Tar mig själv som ex, tog mot specifikt inre organ (för att jag ville se vad som händer innan jag utsatte hästarna, och ja, jag har haft problem med detta organ, så "diagnosen" verkade rimlig). Fick en ordination som jag följde och fick skitont, ringde företaget och fick till svar minska dosen då! Seriöst!!!

Och då tänker jag, vad händer då inne i en häst, som faktiskt inte kan visa eller tala om!!!

Kvacksalverilagen finns ju!!! Tillämpas den ?

Hm låter inte som att det är något vidare då .. men pratade med dom där jag köpte grejerna idag, och dom säljer tydligen jättemkt av deras produkter, en av de mest sålda grejerna i deras butik, och ja .. det är travfolk ;)

Kan tillägga att personen bakom företaget rest ett minnesmärke på sin gårdsplan:angel:i form av en stor stenobelisk med guldinskriptioner över........SIG SJÄLV

Vet också trav- och även galoppfolk som använder produkterna:confused::confused:, vad skall man säga?

Var och en blir salig på sin tro?

Utifrån mina erfarenheter skulle jag i alla fall aldrig rekommendera dem:), finns annat att lägga pengarna på och som definitivt inte kan ställa till skada. Varför tror de att alla hästar behöver exakt samma dos av deras hopkok?

Heartbar: skulle inte förvåna mig:D, man måste ha ett övermått av tro på sig själv och sitt kunnande om man anser att man har rätt i allt:laugh:.

Är det någon häst som har testat deras produkter? Formula 1,2,3 osv vad de nu heter. Ringt och pratat med dessa och enligt de ska jag ge 3 av deras produkter till min häst .. dock kostar de runt 500 per styck och det är mkt pengar att lägga ut så jag tänkte höra om det finns några andra som testat deras produkter och kan göra en utvärdering av de?

Allvarligt talat, vad är det för problem du har med din häst?

Många problem kan faktiskt åtgärdas med en korrekt, balanserad foderstat. Det löser inte alla problem men en balanserad foderstat är en viktig grundbult till en frisk häst. Hästen behöver tillräckliga mängder energi, protein, mineraler, vitaminer och fettsyror för att kroppen ska fungera optimalt och för att bibehålla ett starkt immunförsvar. Saknas det några viktiga näringsämnen i hästen foderstat kan detta ha mycket negativa effekter på hästens hälsa och prestationsförmåga.

Tyvärr har många hästägare dålig kunskap om hästens näringsbehov och de flesta bryr sig inte ens om att göra en foderstatsberäkning (och de som gör en foderstatsberäkning tittar oftast endast på energi, protein och makromineraler vilket inte alls är tillräckligt). När hästen underpresterar eller blir sjuk så söker man efter något mirakelmedel som gör att hästen blir frisk igen. Tyvärr så finns det inget sådant mirakelmedel. Detta hindrar dock inte oseriösa personer från att utnyttja hästägares okunskap och lurar dessa att köpa helt overksamma eller t.o.m. i vissa fall farliga produkter.

Istället för att köpa dyra, meningslösa produkter som inte kommer att hjälpa din häst skulle jag råda dig att lägga pengarna på en bok om foderlära eller gå en kurs. Lär dig att sätta ihop en balanserad foderstat och din häst kommer att tacka dig.

Allvarligt talat, vad är det för problem du har med din häst?

Många problem kan faktiskt åtgärdas med en korrekt, balanserad foderstat. Det löser inte alla problem men en balanserad foderstat är en viktig grundbult till en frisk häst. Hästen behöver tillräckliga mängder energi, protein, mineraler, vitaminer och fettsyror för att kroppen ska fungera optimalt och för att bibehålla ett starkt immunförsvar. Saknas det några viktiga näringsämnen i hästen foderstat kan detta ha mycket negativa effekter på hästens hälsa och prestationsförmåga.

Tyvärr har många hästägare dålig kunskap om hästens näringsbehov och de flesta bryr sig inte ens om att göra en foderstatsberäkning (och de som gör en foderstatsberäkning tittar oftast endast på energi, protein och makromineraler vilket inte alls är tillräckligt). När hästen underpresterar eller blir sjuk så söker man efter något mirakelmedel som gör att hästen blir frisk igen. Tyvärr så finns det inget sådant mirakelmedel. Detta hindrar dock inte oseriösa personer från att utnyttja hästägares okunskap och lurar dessa att köpa helt overksamma eller t.o.m. i vissa fall farliga produkter.

Istället för att köpa dyra, meningslösa produkter som inte kommer att hjälpa din häst skulle jag råda dig att lägga pengarna på en bok om foderlära eller gå en kurs. Lär dig att sätta ihop en balanserad foderstat och din häst kommer att tacka dig.

Under de 4 år hästen har stått i träning hos duktiga proffstränare har hästen stått på bra grovfoder och fått tillräckligt mkt kraftfoder. Så nej jag tror inte att det är där problemet sitter, och det är väl upp till mig om ja vill förstöra min häst ännu mer? Vem fan säger att det är bra att stoppa i hästarna hur många kg pelleterat kraftfoder som helst också? Vem vet vad som är i de? Gah, jag ställde en enkel fråga om någon testat deras produkter?!

Sund inställning :crazy:

De fanns en viss ironi i svaret som du inte förstod! Och som jag sa tidigare så ställde jag en enkel jla fråga om någon använt deras produkter och vad de haft för erfarenhet av de, jag accepterar att folk inte tycker det är bra grejer men då ska andra kunna acceptera mina beslut om min häst med! Så jkla typiskt på dessa forum ..

Men det är väl ändå upp till mig själv om jag vill testa detta på min häst? Jag har väldigt svårt att tro varför han ska ta skada av detta, läser man på burken innehåller de bl a örter, varför skulle de va dumt?

Och ja .. jag är en dum, korkad travmänniska som plågar min häst :grin:

Slut disskuterat.

jag använder formula 1 och 3 och har märkt bra effekt av båda två. Jag provade att ta bort dem under en period ( vid olika tillfällen) och då kom problemen som min häst har haft tillbaka och försvann igen när jag började med dem igen :)

Jag har använt ett flertal av deras produkter på många olika hästar och även på mig själv.
I de allra flesta fall så har man ganska snabbt kunnat märka en klar förbättring av hästens "problem". Det blir inga stora förändringar som kommer snabbt med wow-effekt så man måste ju givetvis vara lyhörd och se lite längre. I de fall jag inte sett någon förbättring så kan jag bara konstatera att jag själv ställt fel diagnos och just den hästen i fråga inte var i behov av det medlet. Några negativa effekter har jag aldrig sett.

De är ju inga mirakelmedel eller ersättning för veterinärvård/medicin om hästen är sjuk observera detta men ett bra sätt att hjälpa hästen att återfå någon slags balans i kroppen. Vet inte riktigt hur jag ska förklara utan att få alla sk förståsigpåare på mig (får jag väl förmodligen ändå:angel:)men jag är iaf själv helt övertygad om att detta är BRA produkter. Däremot ska man inte ge av dem utan att verkligen veta varför du gör det och i de fall hästen ordineras två eller fler av produkterna är det viktigt att man börjar med att ge rätt produkt. Detta är ju delvis homeopatiska medel så man ska inte laborera själv om man inte har adekvat utbildning för det.

Åh spännande, det finns alltså fler än jag som tror på dessa grejer ..

Min häst har nu fått formula 1, 4 o 7 i drygt 3v och jag ser helt klart skillnad på hästen. Även en annan intressant sak är att det är skillnad pulsmässigt på honom, om det har med detta oh göra eller något helt annat har jag ingen aning om. Men nånting måste ju detta göra med hästen, och jag har svårt oh tro att det skulle skada honom som vissa tror ..

Oki: Givetvis tror jag inte att det är någon ersättning för vet. vård utan jag har hela tiden velat att min häst ska få hjälp på vägen att gå åt rätt håll precis som du förklarade det.

Började använda det till min 21åring i april innan hade han päls som en tax var hård i magen och hade tjock urin efter ca en vecka var det stor skillnad på honom och nu när det är sommar är det ännu större skillnad. pigg och glad blank och mjuk i pälsen. Dock hade det vissa biverkningar. Han fäller som tusan det fullkomligt ramlar päls av honom. men det ska vara så när kroppen är i obalans så orkar de inte fälla av all päls och nu när kroppen fungerar som den ska så ramlar pälsen av. Han är piggare än någonsin och tar gärna en galopp (läs tokrusar) både med mej på och med sina kompisar i hagen. :laugh:

Vad är dessa produkter för något? och vad innehåller de? vad händer rent fysiologiskt inne i hästen av dessa ämnen som hjälper vid diverse problem? Hur vet man att hästen behöver tillskott? Blodprov för att se om något är för lågt eller om det finns ämnen i kroppen som är i obalans jämfört med varandra? Hur utvärderar man hur ett inre organ på en häst är dåligt/blir bättre från utsidan av kroppen?

Jag har vid flera tillfällen under åren gett mitt sto formula 4 (tidigare N-kur, njurkur). Har gett det när jag sett en liten upphöjning/svullnad vid njurarna och det har försvunnit vid behandling. Jag har inte experimenterat själv utan fått rådet från equiterapeut. När jag ringde företaget för att beställa ville de sälja på mig fler produkter men jag gick på magkänslan och behandlade bara det jag uppfattat som problem. Testade även formula 4 på mig själv men där märkte jag ingen effekt.

Ett tips är att titta på VAD och hur mkt "verksamma ämnen" produkterna innehåller. Nu har jag ingen egen erfarenhet av dessa produkter själv, men jag har tittat på deras vitamin/mineral tillskott (Biopromin) och jämfört med andra vitamintillskott. Biopromin innehåller då väldigt mkt mindre mg per kg. Den rekommenerade dagsdosen ger då för lite av alla(?) ämnen - såklart lite beroende på vad man ger för foder för övrigt. Lite synd, annars hade jag testat... (dessutom innehåller den ekbark - är det verkligen bra åt en häst?)

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 659
Senast: super
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 806
Senast: corzette
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 304
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
474
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit