amatör inom avel

vinkelina

Trådstartare
Ser ut som att jag i sommar har möjlighet att betäcka mitt sto med hingsten jag suktat efter i 3 år.

Hon har haft föl -98, betäckt 09 utan resultat.

Hingsten står på samma gård som min, är officiellt inte i avel i år.

Jag kan noll om att betäcka för hand ( vi skall göra det hemma troligen) Vad bör jag tänka på.

Hon visade i fjol mycket tydlig brunst mot valacken hon går med, har i år ännu inte börjat brunsta. Inget intresse av hingsten i fråga, kan de bli ett problem?

mycket att tänka på

Sv: amatör inom avel

Ser ut som att jag i sommar har möjlighet att betäcka mitt sto med hingsten jag suktat efter i 3 år.

Hon har haft föl -98, betäckt 09 utan resultat.

Hingsten står på samma gård som min, är officiellt inte i avel i år.

Jag kan noll om att betäcka för hand ( vi skall göra det hemma troligen) Vad bör jag tänka på.

Hon visade i fjol mycket tydlig brunst mot valacken hon går med, har i år ännu inte börjat brunsta. Inget intresse av hingsten i fråga, kan de bli ett problem?

mycket att tänka på

Men hingsthållaren måste väl ha koll och svar på din frågor om han/hon använt hingsten för avel tidigare?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: mars
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
961
Senast: Askur2017
·
Hästhantering Vår valack har gått med vårt sto sedan 1 år tillbaks. (Han är kastrerad som 3 åring) stoet brunstar nu och nu ikväll såg jag att hon...
Svar
9
· Visningar
2 067
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka