alvblod i fälttävlan?

Weeazel

Trådstartare
Halvblod i fälttävlan?

Hej Jag tänkte bara kolla vad ni tycker om halvblod som fälttävlanshästar. Tycker ni att de fungerar bra som det eller är de för tunga och blir trötta i terrängen och orkar inte tävlingen ut? Då talar vi om halvblod utan fullblodsinslag. :)

Senast ändrad:
Sv: Halvblod i fälttävlan?

Ifall jag inte lyckades fixa det, så ska tråden heta: "Halvblod i fälttävlan?"
Bara så ni vet :p

Kom igen nu, snälla ge mig svar. Har tex. ett halvblod som är 8 år och går L:a dressyr och 1.10 hoppning, med kapacitet för mer, en framtid som fälttävlanshäst om den nu är modig och så. :)

Men herregud, hur många halvblod är i dagens samhälle "tunga"? Ett halblod passar väl alldeles utmärkt som en fälttävlanshäst..vet många som har halvblod som går fälttävland. Jag t.ex:) Fast hon har väldigt mkt fullblod i sig å andra sidan..men jag en kompis har ett halvblod och han går *.
/C

Men herregud, hur många halvblod är i dagens samhälle "tunga"? Ett halblod passar väl alldeles utmärkt som en fälttävlanshäst..vet många som har halvblod som går fälttävland. Jag t.ex:) Fast hon har väldigt mkt fullblod i sig å andra sidan..men jag en kompis har ett halvblod och han går *.
/C

Haha, ok, jo jag vet att det går hur många halvblod i fälttävlan som helst, tex. två av mina kompisar och den ena av dem red junior sm för ett tag sen och den andra rider väl CNC* tror jag, men deras halvblod har 50% fullblod i sig båda två, det tycker de är det ultimata :) Så du tror inte att det har någon större betydelse eller? :p

Sv: alvblod i fälttävlan?

Men det beror ju helt på hästen... Det finns smäckra halvblod utan fullblod i (har själv ett sånt) och det finns tunga halvblod med mycket fullblod i (har ett sånt med...:angel: ) Det är omöjligt att säga om en häst blir bra på fälttävlan bara genom att veta rasen :smirk:

Men man får ju träna lite olika, ett fullbod kanske behöver mer hopp och dressyrträning eftersom de ofta inte har lika lätt för sig där som ett halvblod. Men har däremot lätt för att galoppera.
Ett halvblod behöver lite mer galoppträning för att orka galoppera hela banan utan att slita på sig.

Haha, ok, jo jag vet att det går hur många halvblod i fälttävlan som helst, tex. två av mina kompisar och den ena av dem red junior sm för ett tag sen och den andra rider väl CNC* tror jag, men deras halvblod har 50% fullblod i sig båda två, det tycker de är det ultimata :) Så du tror inte att det har någon större betydelse eller? :p

Nej jag tror inte det har någon större betydelse om det är ett fullblod eller halvblod som går fälttävlan..Men om jag skulle köpa mig en fälttävlans häst så skulle jag gärna ha ett halvblod med mycket fullblod i sig..det är ju det ultimata som sagt:)

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Äpplet.
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar