Alternativ funderingar....

M

mirjada

Jag har en skada i min rygg... nu har jag kommit i ett läge med arbetsförmedlingen att dom är med på att ge mig en utbildning (kan pga skadan ej ta vanliga jobb).
Jag vill jobba med hästar och efter som att dom "vanliga" hästjobben är för tunga så tänkte jag på det här med de alternativa behndlings metoderna.
Min tanke var att ta en massage utbildning som "grundpelare" och sedan bygga på med lite annat som inte så många har utbildning på och på så sätt inte ha så många att strida med kunderna om.
Det är (om det nu blir som jag vill) massor av dyr utrustning som måste köpas in så jag vill ha allas funderingar, erfarenheter tankar mm.

De jag funderat på är...
*värme kamera
*elektroterapi
*Magnetterapi
*Ljus/värme behandling (finns speciella apparater till detta)
*Ultraljud
*massage

Detta är det jag kan komma på...
Finns det nått mera?

Vad skulle du kunna tänka dig att betala för att tex få hästen fotad med värmekamera och vilken av de behandlingsmetoder skulle intressea dig (som kund)?

Har din häst blivit behandlad med någon av dessa metoder och vad blev resultatet? Nöjd?

Jag vill ha allas åsikter både positiva och negativa, funderingar mm.

Sv: Alternativ funderingar....

Halloj !!
Man kan väl säga att alla jobb som har med djur att göra är mer eller mindre tunga på olika sätt. Jag har problem med min nacke-axel och handleder (ganglion på vä handled) och även viss värk i rygg. Brukar massera min travhäst ett tag varje dag, men det ger ännu mer värk. Fast vad gör man inte för sin älskling..!!
Behandlingar med ex.vis laser, TNS etc kan ju vara mer "lättsamma" då man har apparater till hjälp och inte behöver ta till så mycket styrka.
Det bästa är väl om du kan få kanske praktik med någon slags häst-terapeut och följa med i arbete och se hur det fungerar.
Lycka till !!

Håller med!
Innan du börjar, se till att det är ett arbete din kropp klarar av. Hästmassage kan vara ganska tungt.

Tanken är inte att jag ska arbeta så mycket med massage. Jag måste ha massage (diplomerad massör)för att få göra vissa av de andra utbildningarna. Jag vet hur tungt det är att massera en häst. Jag har gått en distansutbildning (ca11år sedan)och var 1 prov från diplomeringen då mina familjeförhållanden förändrades så att jag inte kunde göra det klart.

När jag var på globen för 2 år sedan fanns det i en av montrarna hjälpmedel för att utföra själva massagen så den kan man leta reda på och använda sig av.Jag tror att priset för den var ca 2000kr eller nått liknande. Den hade både 2 massage huvuden och så tror jag att det även var någon form av värme ljus typ infra...

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en skadad kropp och behandlar hästar.

Massageaparaten du snackar om med två huvud och infravärme är den minst effektiva grejen jag har.

Lasern är den minst arbetsamma och den effektivaste om man klarar av att stå med armarna högt och att böjja sig för benbehandlingar.

Elektriskt värmetäcke är ett bra komplement till alla behandlingar.

Magneter är perfekt och effektivt.

Har en sån där elektrisk grej med två plattor inköpt på en mässa i Usa för 140 kr och den är otroligt bra för att lösa upp spänningar i tex ländryggen.

Efter som att arbetsförmedlingen vill att jag ska se över hur mycket jag måste investera så är jag mycket tacksam för alla tips på var jag kan köpa alla olika apparater (laser, ultraljud, massage grejer, elterapi grejer , magnet grejer mm).

Liknande trådar

L
Hästhantering Första gången jag startar en egen tråd så vet inte riktigt hur man gör, men ska försöka. SKa försöka göra en lång historia kort...
Svar
7
· Visningar
1 956
Senast: frittan
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 992
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka