Älsklingsleksak & älsklingslek

sussisus

Trådstartare
Izor fullkomligt älskar tomkartonger, små som stora. Och toarullar.
Spelar ingen roll om vi först har gömt godis i, det är lika kul att leka med i alla fall. :)
Enda nackdelen är väl att de små kartongbitarna ligger överallt, men det är smällar som man får ta antar jag. ;)
Det enda som är roligare att ha är bollar - speciellt om lill-matte (dvs jag) kastar.

Och att söka förstås, för det hörs när han söker och inte luktar runt som vanligt - nosen går liksom på högvarv.
För att bara vara lite drygt 3 månader tycker jag att Izor är väldigt duktig på att förstå vad "sök" innebär, och han minns var vi la godisarna förra gången. ;) Vi brukar hjälpa till med att peka åt vilket håll godisarna ligger, annars klarar han det själv.

Vad har din hund/hundar för älsklingsleksak eller älsklingslek?

Sv: Älsklingsleksak & älsklingslek

Labben är helt förälskad (nästan i alla fall) i en orange gummiboll. Kan bara länge på den, leker med den själv och bara ääälskar att hämta den i vattnet (apportera :D ).
Lagotton gillar att gnaga av det gröna runt tennisbollar. Annars har hon nog ingen direkt favoritleksak, men den gamla tofflan är ju väldigt skojig.
Favoritlek tycker nog båda är när de leker med varandra.
Sök efter godis eller svamp är roligt tycker båda!

Izor ska få lära sig att söka svamp, fast jag ger mig 17 på att det inte kommer några kantareller i år eftersom det varit så varmt...

Då borde det ju finnas här med, vi bor ju inte sådär jättelångt ifrån varandra. Får skicka ut mamma i skogen, hon är mycket bättre på att hitta kantareller än vad jag är (gissa varför jag vill lära Izor svampsök ;) ).

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 324
Senast: Hellhound
·
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 701
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Har sökt på aktivering i forumet men får mest bara upp trådar med ”bruksaktivering”. Och det passar verkligen inte mig och min lilltös...
Svar
16
· Visningar
1 382
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 552
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30