Älskar reptömmar!

Sv: Älskar reptömmar!

Varför så långa?
Redskaps/skogskörning...?
Men dom blir inte för långa då?:)

Aha ja presis, men du får ha en uppsättning tömmar till:idea:
Splitsa ändarna har vi kommit fram till att de inte e så svårt, ut å leta rep nu:D:rofl:;)

Nej, jag splitsar dom inte. Blir inte alls bra.

Hur fäster du hakarna då. Någon som har en ide om hakar fästanordning vid bettet om man vill köra med liverpol. Det är ju så förbaskat smala skåror

Skarva med en smal karbinhake....säjjs dock vara nackdel då det blir "skrammligt" i bettet:crazy:

Jag hade exakt såna tömmar innan, vita rep i bomull. Karbinhakarna gick sönder när en häst trampade på den, höll på att plocka isär selen för putsning och hade bara lagt tömmarna på marken brevid mej så länge, ute på stallplan. Bytte karbinhakar, och tömmarna funkade precis lika bra.
Men sen kom en man och skulle hjälpa mej lite i skogen, och han hade ett par lädertömmar av rätt tjockt läder med sig. Jag "råkade" låna dem ett tag.. Nu har han glömt bort att det ens är hans :p Var där och skulle lämna tillbaka dem och köpa ett par i svart läder istället. Men han ville inte ha dem, för korta för hans jättehästar sa han. Så jag behöll dem :p Ska nog sälja dem och köpa i svart, passar bättre till selen :p

Jag hade exakt såna tömmar innan, vita rep i bomull. Karbinhakarna gick sönder när en häst trampade på den, höll på att plocka isär selen för putsning och hade bara lagt tömmarna på marken brevid mej så länge, ute på stallplan. Bytte karbinhakar, och tömmarna funkade precis lika bra.
Men sen kom en man och skulle hjälpa mej lite i skogen, och han hade ett par lädertömmar av rätt tjockt läder med sig. Jag "råkade" låna dem ett tag.. Nu har han glömt bort att det ens är hans :p Var där och skulle lämna tillbaka dem och köpa ett par i svart läder istället. Men han ville inte ha dem, för korta för hans jättehästar sa han. Så jag behöll dem :p Ska nog sälja dem och köpa i svart, passar bättre till selen :p

Du ska väll inte börga köra begravningar. Det är det svarta tömmar är till för annars ska dom vara bruna (nu retas jag bara)

Ääää vi syr ändå på läder första 50 cm.

Trevligt med lädersömnad! :d
Men det skadar inte att lära sig att splitsa OK heller... ;) Då kan man fixa egna grimskaft, draglinor, reptömmar... ja, det mesta som behövs, snabbt och enkelt utan att sy! :idea:

Liknande trådar

Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 671
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka