Älskar papper!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare java
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 287
J

java

Min 7- månaders katt har helt plötsligt fått en passion för papper. Tidningpapper och toapapper, men även hushållspapper går bra. Hon river och biter loss små bitar som hon sedan "springer omkring i ", försöker krypa under eller så går hon omkring och bär på papperstussarna. Morgontidningen älskar hon att krypa under sidorna! :angel: :angel: När jag kommer på henne säger jag "nej" (Något som hon verkligen förstår) och då slutar hon, men ofta när jag kommer hem har hon gjort ett "bollhav" med papper. Det räcker att jag går ner till tvättstugan, så är hon där!!
Är detta bara ett tillfälligt bus av en ungkatt, eller vad?! Hon verkar ju helt besatt av papperet! Jag funderade ett tag på om hon var "skendräktig" och bygger bo (Hon äter p-piller)? Hon verkar ju inte äta upp papperet, så det kan ju inte vara att det smakar gott!
Någon annan som har en pappersälskare?!

Sv: Älskar papper!

Jag har fyra katter och alla har sina favoritleksaker. Desvärre är det aldrig de jag önskar att de ska vara.
En är helt galen i grillpinnar och tops. Hon brukar plocka upp dem ur sopkorgen på toa och springer omkring med dem i hela huset.
En annan rullar in sig i mattorna, med följd att rummen ser ut som bombnedslag.
Den tredje vill att man ska kasta små saker mot honom, som han får hoppa efter och den sista är det bara snören som duger åt. Dessutom äter han gärna upp dem eftersom, vilket inte är så bra.

Alla är vuxna. Så med det vill jag väl säga att du kanske får stå ut med det där papperslekandet.

Grillpinnar och tops?! :smirk: Min katt låter ju riktigt normal!
Min andra katt älskar att apportera hårsnoddar. Han kan leka i timmar med dem, och sitter jag i soffan med uppsatt hår smyger han upp på ryggstödet och gnager lite försiktigt på hårsnoddarna i håret! :rofl:
Jag får väl stå ut med att ha små papperstussar i hela lägenheten då. Man får iallafall anledning att dammsuga! :angel: :angel:

Syrrans kan hon hade förut skulle snutta på örsnibbarna hela tiden (hon var inte för tidigt tagen)... väldigt jobbigt när man vaknade av att ha en katt hängandes i örat.. och det kittlades!!!

En annan kastade man leksaker åt (små gosedjur) så plockade han upp dom i munnen och hoppade upp i sängen med den... Inte det lättaste om det var ett lite större djur men men.. Jag tror att han umgåtts för mycket med hunden?!?

Var glad att det är tops, min första britt hade en förkärlek för OB (oöppnade såklart). Gissa hur kul det är när man har fest, 15 peroner varav 13 killar och så kommer katten bollandes med en tampong.

Min kisse älskar oxå papper, han tar allt han kommer åt. Brukar sno strumpor o springa omkring med, han har även rejsat runt här hemma med min bh i munnen... Han är helt galen. Men skitrolig o titta på. Han brukar även anfalla hunden och bita honom i läpparna när han sover. Men då tar vovven och läxar upp kissen lite...

Min katt älskar att slicka mig i örat (!) och att bita i mig i kinden :p
och dessutom attackera mina strumpor och springa iväg som en galning med dom. sen så lägger hon dom i trappan :smirk:

Ja, mina bh måste jag alltid lägga undan på en gång, annars kan man hitta dem på de mest konstiga ställen. Pinsamt om någon gäst hittar en under köksbordet eller så.. :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka