Älskade polle !

B

Bellson_

Idag var jag hos en ortoped med min polle , och skulle känna om han hade låsningar eller någonting . han är 5 år och när jag fick honom i slutet av mars hade han INGA muskler alls :crazy: han har blivit jättefin nu , men min tränare tyckte att jag ändå skulle kolla honom för hon har aldrig sett en så muskelfattig ponny (även om jag tycker han är jättefin nu :D ) men iaf .. idag var jag där och han började massera honom med liniment och han kännde direkt att han hade JÄTTEONT i ryggen och det sträckte sig ner till bakbenen så det hade samlats mjölksyra där efter varje ridpass eller nåt så nu hade han en kraftig inflammation i bakdelen :crazy: och så hade han en låsning i höger bak , det är därför han har haft jättesvårt för galloppen och han har inte haft någon motor alls .. men han knäckte till den där låsningen och jag fick massa liniment och cold spray och magnesium och grejer som han ska ha :) :) jag blev jätteglad när han sa att det var så mycket fel på honom för om jag hade åkt dit med en häst som var stel i bakbenen och hade svårt för galloppen och han hade sagt att det inte vart något fel på honom så hade jag ju undrat vad det är för fel :confused: men nu vet jag att han har vart såhär "jobbig" för att han har haft jätteont . men det känns jättebra att det är löst nu för jag har undrat så länge :) :) :)

Sv: Älskade polle !

Jag hade inte varit så stolt över mig själv som ägare till denna häst, från mars till november är ändå en lång tid utan att hästen fått hjälp, dock är det bättre sent än aldrig.
Jag kollar mina hästar regelbundet med både massör och kiropraktor, just för att undvika situationer som din.
Håller just nu på att sätta igång min 2-åring och han har varit hos mig sedan Augusti men inte utfört något arbete av allvarligare grad, nu har han börjat på att trava så nästa vecka kommer kiropraktorn ut för att se över honom, innan dess har han mest gått i hage och skrotat utan direkt påfrestning men nu när arbetet ökat på är det helt klart på tiden. Det ska bli kul att se om där finns några "blemmor" som måste åtgärdas, man förundras faktiskt över hur lätt det är att skjuta en kota genom exempelvis rullning.

Liknande trådar

Hästvård Jag har börjat oroa mi för min ponny. Har börjat Misstänka låsning/spänningar eller dyl som gör att det inte känns bra att rida alls...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: SQT
·
Hästvård Min häst fick för cirka ett år sedan, knottror över bog, hals och sadelläget. De kliar inte och stör inte honom på något vis alls, han...
Svar
5
· Visningar
3 715
Senast: MalinE
·
Hästvård Min häst har alltid varit väldigt lätt i framänden och han har stått på bakbenen så fort det inte passar honom i både hantering och...
2
Svar
34
· Visningar
2 993
Senast: lady_vip
·
L
Hästhantering Första gången jag startar en egen tråd så vet inte riktigt hur man gör, men ska försöka. SKa försöka göra en lång historia kort...
Svar
7
· Visningar
1 955
Senast: frittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama