Älskade, älskade Björne!

fetange

Trådstartare
Tårarna bara rinner och vi saknar dig så jävla mycket!
Nu har du inte ont mer och vi vet att du får det bra med massor av nya kompisar någon annanstans.
Men fan vad ont det gör! Vi älskar dig!

30632179.jpg

31048644.jpg

Vi var inne till Strömsholm med Björne för misstanke om diskbråck i nacken. Men röntgen visade något helt annat. Kraftiga missbildningar i tre nackkotor och en förvriden nackkota och även mindre missbildningar i några bröstkotor.
Han hade ont och det var inget som gick att operera.
Veterinären sa att vi kan medicinera honom hemma med smärtstillande och antiinflammatoriskt men att problemet fortfarande kvarstår och risken var stor att det skulle förvärras.
Vi valde därför att inte väcka honom ur narkosen utan han fick somna in lugnt och stilla på Strömsholm.

Det gör så jävla ont men det var det bästa för honom.

Björne, vi fattas dig! Älskade, älskade Björne.

Sv: Älskade, älskade Björne!

Ånej vad hemskt :eek::cry:

Jag känner inte er och jag kan bara föreställa mig hur det måste kännas, men jag sänder en tanke!

Nej :( lilla Björne.. har sett bilder på honom o han var verkligen charmig! Men ingen ska behöva lida, vila i frid o hälsa Casper, Maja och Åskar!

Älskade vän.
Jag förstår din smärta och jag finns här om du behöver mig, men det har jag redan sagt till dig.
Försök se något ljust i det hela och ta en dag i taget.

Men herregud, han var ju inte gammal alls! :(
Jag vet precis hur det känns att åka in till vetten med sin älskade kamrat för undersökning och åka hem med ett tomt koppel och ett brustet hjärta :cry:

Jag lider med er!

Åh fy vilken sorglig nyhet, Björne var ju det charmigaste man sett på länge :cry::cry:.

Jag beklagar sorgen SÅ mycket, men vill samtidigt ge er en eloge för att ni gjorde det rätta, trots att det gör så ont att förlora en älskad hund.

Lille, lille Björne....

Nej, han var ju inte det. 1 år och 4 månader på fredag.
Det gick så fort, ungefär 4 veckor från första symptom till idag. Och eftersom det var diskbråck dom misstänkte så vi var inställda på operation och lång rehab. Inte ett hem utan Björne. Det kom som en chock.

Det gör så fruktansvärt ont så man inte vet vart man ska ta vägen.

Nej usch vad sorgligt!!:cry:
Har sett så mycket bilder på lilla charmtrollet här på buke ända sedan han var liten valpis.
Nog för att det alltid är jobbigt att behöva ta bort en vän, men sen att han dessutom är så ung!
Kan inte ens föreställa mig vad du går igenom nu:cry:

Massa kramar till dig!!!!!

Så sorgligt:cry:. Tänker på er. Massa kramar.

Nej vad hemskt! :(
Jag trodde först inte att det var er Björne, han var ju så ung... Usch vad jag lider mer er, fruktansvärt!

Men åh Neeeej!!!
Fyy så olyckligt, jag beklagar verkligen! :(

Han och Pamela fick ju aldrig sin playdate och vi bor ju bara tvärs över gatan... Usch, usch, usch så tragiskt, stackars er!

Tack alla!
Just nu är allt förjävligt men Björne har det bra.

Men åh Neeeej!!!
Fyy så olyckligt, jag beklagar verkligen! :(

Han och Pamela fick ju aldrig sin playdate och vi bor ju bara tvärs över gatan... Usch, usch, usch så tragiskt, stackars er!

Tack!
Jag tror att han hade älskat Pamela!

Men usch, så tråkigt..! :cry:

Ibland är det dock ganska skönt att det bara finns ett alternativ när man hamnar i en såndär hemsk situation.
Har ni förresten någon aning om hur det kunde bli så?
Är det en genetisk grej eller är det bara... otur?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka