Alpen Corrado - Rubinrot ???

diamonia

Trådstartare
Jag är ju smått förälskad i min Alpen Fürst häst och hittade i dag Alpen Corrados hemsida. Beskrivningen på honom stämmer precis i på min häst :love: .

Jag drömmer om att skaffa mej en unghäst igen och går och funderar på stammar o så.

Jag är även väldigt förtjust i Rubinrot. Vad tror ni som kan det här med avel, skulle det vara en bra kombination?

Hmm :o hosthost.. det är inte så att någon känner ett sto efter A C som skall betäcka med R, harkel... :o

Sv: Alpen Corrado - Rubinrot ???

Alpen Corrado hade t o m förra året bara betäckt 50 ston, så chansen kanske inte är så stor :(

Alpen Fürst själv dog så sent som -99, så du lyckas kanske hitta någon hyffsat ung häst efter honom isället!

Visst är Alpen Corrado fin! Jag har lyckan att rida i samma stall där han står... Min ridlärares häst...(eller delägare ska man väl säga..)
Om jag inte har fel står det tre avkommor efter honom i samma stall.
En är en kopia av sin pappa, och är undan min favvo häst...
Värsta snyggingen!! :D :love: (Partisk!?! JAG!!!??? :angel: )

dammråttan skrev:
Visst är Alpen Corrado fin! Jag har lyckan att rida i samma stall där han står... Min ridlärares häst...(eller delägare ska man väl säga..)
Om jag inte har fel står det tre avkommor efter honom i samma stall.
En är en kopia av sin pappa, och är undan min favvo häst...
Värsta snyggingen!! :D :love: (Partisk!?! JAG!!!??? :angel: )

Hör gärna av dej! Skickade pm till dej!

Den instruktören jag rider för på skolan (naturbruksgymnasium, har kurs i ridning) hon ägde Alpen Corrado's helsyster La Carola, avelssto.
Jättefin märr... tyvärr var dom tvungen att ta bort henne förra hösten eftersom hon blev nästan helt blind :(

Fux med stor bläs och vita ben runt om... :love:

Du kanske kan hitta ett sto efter R och betäcka med AC?

Men vill du ha en unghäst efter R, tror jag att jag hittade ett stoföl efter honom på annons sidorna...

Rubinrots äldsta avkommor föddes förra året, så det tar nog ett tag innan de kan sättas i avel!

Jag har gjort en sida om en föle efter Robinrot.
Det finns bl.a fotografier och film på nätet på Rooderberg
som fölen heter.
http://www.cateye.se/k_index.htm

Den är väldigt trevlig tycker jag som träffat den.
Om du vill veta mer så kontakta mig eller uppfödaren tel nr. finns på sidan.

Jo, jag har funderat på ett stoföl efter Rubinrot, men det tar ju som sagt ett tag innan man kan betäcka det!

Jag skall dessutom inte skaffa ny häst innan våren 06 då mitt stall skall vara färdigt! Helst av allt skulle jag ju vilja ha en unghäst att börja med då, inte vänta på att den skall betäckas. Fast å andra sidan så är ju ett sto efter Rubinrot gott o väl, då kanske jag släpper Alpen stammen.

Vi får se...

Jag skulle ju gärna vilja ha tag på någon med sto/föl efter den ena eller den andre som skall betäcka inom nått år!

Om jag åker uppåt landet någon gång skall jag väl försöka ta kontakt med Alpen Corrados ägare o komma o titta!

Liknande trådar

Avel Jag har mitt sto ute på annons då jag är sjuk, det är ju helt fel läge att sälja vad man nu än försöker sälja i dagsläget och nu närmar...
Svar
9
· Visningar
1 618
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka