Aloevera/Karens/handen på hjärtat

H

Havregryn

Har funderat mkt på de en tillverkare sa till mig ang. aloe vera. att alla produkter som har mer än 10% aloe vera i sig är de karens på. Men som tillverakre är man inte skyldig att skriva de på produkten i fall den inte riktar sig till att användas vid/eller under tävlingstillfällen.

HUR noga är ni igentligen på att använda ex. då aloevera eller ex. liniment som har karens. Nu tänker jag på de mildare linimenten etc. inga medecin preparat etc.

Sv: Aloevera/Karens/handen på hjärtat

Jag är jättenoga. Skulle aldrig använda något jag inte visste karenstiden på eller använda inom karenstiden.

Varken smetar på eller matar mina hästar med något som jag inte kollat eventuell karens på. Det är min skyldighet som hästägare och tävlingsryttare både gentemot hästarna och sporten.

Håller på med travhästar och jag använder aldrig något som inte finns med i STC's lista där karenser anges.

Jag använder inte så mycket "klet" över huvud taget. Men aloe vera har jag slutat använda pga karensen.

noga ska man absolut vara, ingen tvekan om det. Men till ex. med detta med aloe vera, som används så mkt till allt och alla.

jag blev chockad när jag fick reda på de med %, jag har alltid litat på förpackningen bara (DUM som an är). dock när de gäller fodring/tillskott har jag nog stenkoll på alla örter vid detta laget.

Jag är jättenoga. Har aleovera sårspray som är superbra men är noga att inte använda den minst en vecka innan tävling (står 96 timmar karens på den)
Har även elovera liniment som jag har använt när hästen har varit skadad i en muskel. Men den, och även andra karens-liniment, använder jag inte alls under tävlingssäsongen.

Någon som kan komma på en bra anledning till varför det skulle vara karens på aloe vera? Hur forskar de(vilka?) fram detta?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka