T

Therese

Jag har en häst med stressmage och efter att ha läst flera trådar här så har jag förstått att aloe vera juice kan fungera mycket bra.

Ni som använder juicen, hur mycket ger ni och vad kostar det?

Verkar som man kan köpa max 1 liter och då blir det väldigt dyrt om man tänkt använda det regelbundet..

Sv: Aloe Vera

En liter kostar runt 260:- och om jag minns rätt gav man ca 40 ml till en 400 kg häst, det är visst många ml/kg häst under behandling och som underhåll.
Har testat det till en häst som inte hade stressmage, men var Väldigt lös i magen ändå. Ett tag blev han bättre, men tyvärr gick det tillbaka igen... Har dock hört många som blivit hjälpta av det. Ett stort plus är att Aloe Vera har garanti på sina produkter! Så inom 90 dagar får du pengarna tillbaka om du inte än nöjd, så helt klart värt att prova!

Sv: Aloe Vera

Jag har under test period provat ProEquo som är framtaget av samma som gör proviva. Det är för hästar med stress symptom som magen. Används inom travet, iaf Kalmar travet. Det är gjort på ensilad havre och fungerade kanon!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 869
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 840
Senast: warg
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 926
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar