Såg att höjningen av barnbidraget troligtvis uteblir för att pengarna ska gå till flyktingströmmen. Går att bli förbannad för mindre. Pengar från våra barn till andras barn. Destruktivitet i sin renaste form.
Man blir ju vansinnig :rage:. Inte undra på att folk röstar och tänker rösta på SD

Våra barn och andras barn? Jag har inga så alla är lika mycket våra. Det som är destruktivt är att dela upp samhället i vi och dom.
Ja håller helt med dig!! Hoppas verkligen inte att låglönejobb kommer att skapas för "vissa". Man ska få jobb på samma villkor.

Till de barn som har det svårast
Som levt i krig och inte fått mat för dagen
Många svenska barn behöver inte fler leksaker

Många svenska barn till ensamstående föräldrar har det inte ett dugg bättre.
De som förlorat mest genom åren är just ensamstående med barn.

Senast ändrad av en moderator:
Jag tror att man kommer långt på 250 miljoner kronor. MEN....då ska det gå till "rätt" saker. Kvalitativa fritidsgårdar där tjejer och killar kan mötas, idrottsklubbar med utbildade ledare som kan möta problembarn. Föräldrautbildning och föräldraengagemang.
Jag vill inte att pengar ska gå till religiösa verksamheter.
Tyvärr gulan kommer det inte att gå till rätt saker. Därför att Lövet är en lögnare +att när man diskuterade hora eller kuvad så var ministerns svar hela tiden "jag kommer att tillsätta en utredning". Det är inga konkreta förslag utan det vara bara utredning på utredning som skulle tillsättas.

Varför ställer du utsatta grupper mot varandra på det sättet? För att du inte förstår bättre? Jag lovar dig att det inte finns något sådant beslut någonstans, som du hänvisar till.
Imorgon är det SD o Jimmie. Då blir det mycket intressantare o roligare :D

Varför ställer du utsatta grupper mot varandra på det sättet? För att du inte förstår bättre? Jag lovar dig att det inte finns något sådant beslut någonstans, som du hänvisar till.

Nej, men kommunen beslutar över skatteintäkterna. Räcker dom inte till så får nåt stryka på foten. Det fattar du ju själv så varför protesterar du?

Nej, men kommunen beslutar över skatteintäkterna. Räcker dom inte till så får nåt stryka på foten. Det fattar du ju själv så varför protesterar du?

Och samma kommun beslutade också om utgifterna:
* Renovera stadshuset
* Öka lönerna för anställda i parkförvaltningen
* Satsa på ett nytt äldreboende
* Renovera väg 56 kring ytterleden
* Köpa nya möbler till högstadieskolan
* Satsade pengar på att ta fram en ny grafisk profil

och tusen andra utgiftsbeslut.

Ändå väljer @Gammeln och du att ställa en svag grupp mot en annan svag grupp för att ta billliga politiska poäng? Varför inte ta något av de tusen andra utgiftsbesluten och formulera ett indignerat inlägg? Passar det inte din agenda, kanske?

Och samma kommun beslutade också om utgifterna:
* Renovera stadshuset
* Öka lönerna för anställda i parkförvaltningen
* Satsa på ett nytt äldreboende
* Renovera väg 56 kring ytterleden
* Köpa nya möbler till högstadieskolan
* Satsade pengar på att ta fram en ny grafisk profil

och tusen andra utgiftsbeslut.

Ändå väljer @Gammeln och du att ställa en svag grupp mot en annan svag grupp för att ta billliga politiska poäng? Varför inte ta något av de tusen andra utgiftsbesluten och formulera ett indignerat inlägg? Passar det inte din agenda, kanske?

Och nåt nytt äldreboende behövs inte? Sveriges befolkning blir ju bara yngre och yngre?
Nää varför ska högstadieskolan ha nya möbler?
Väg 56 behövde kanske ny asfalt, eller vill du hellre ersätta den med grusväg?
Du ser det finns miljoner saker som man kan ha åsikter om, men inte ens kommunen kan trolla fram nya skatteintäkter om man vill behålla de invånare man har som betalar.

Och nåt nytt äldreboende behövs inte? Sveriges befolkning blir ju bara yngre och yngre?
Nää varför ska högstadieskolan ha nya möbler?
Väg 56 behövde kanske ny asfalt, eller vill du hellre ersätta den med grusväg?
Du ser det finns miljoner saker som man kan ha åsikter om, men inte ens kommunen kan trolla fram nya skatteintäkter om man vill behålla de invånare man har som betalar.

Självklart kan man ha åsikter, men man ska inte hävda att en enskild utgift i en budget står mot exakt en annan enskild utgift. Då har man inte fattat galoppen. Det är billiga poäng som bara gör att man verkar lite fåntrattig när man försöker plocka dem.

Självklart kan man ha åsikter, men man ska inte hävda att en enskild utgift i en budget står mot exakt en annan enskild utgift. Då har man inte fattat galoppen. Det är billiga poäng som bara gör att man verkar lite fåntrattig när man försöker plocka dem.
Det verkar som att Alliansen är död. Ebba nämnde inte Alliansen en enda gång i sitt tal. Statsvetare o politiska analytiker menar på att det kan uppfattas som att "något" är på gång på högerkanten. M +KD i nästa regering med stöd av SD. Jo ja tackar ja :laugh:. Men det krävs ju att KD tar sig i kragen för det stöd man har i de olika barometrarna duger inte på långa vägar

@Oldie - om du tänker diskutera andra användares levnadsvillkor eller liknande utan att det är relevant för ämnet så föreslår jag att du låter bli med det.
Det är också snyggare att tagga användare om man vill dem något.
Jag har raderat/raderat delar av ett par av dina inlägg.

LenaH, moderator

Jag jobbar med kalaset och tycker att det har gått bra än så länge. Bra folk i år, välstrukturerat från mina kunders och partners håll, och en skön känsla i stan! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka