Alltså...

YorkWann

Trådstartare
För att göra en lång historia kort, så har en av mina kattungar jag sålde fått nytt hem. Hon berättade iofs att hon itne tyckte det funkade (Hon tyckte inte hennes gammelkatt var snäll mot den nya osv)och jag sa då att hon naturligtvis fick komma tillbaka med katten!

Sen hörde jag inget på ett tag, förrän igår, då hon sa att hon lämnat bort den. Ok, var och till vem (Jag ville gärna ha iaf lite kontakt med dem som fick dem, så det var omsorgsfullt valda hem, trodde jag iaf) Hon sa att det var till en jättebra tjej osv, men hon har inga katter sen innan, så "min" lilla blir ensamkatt där, vilket jag känner sädär för (ett av mina kriterier var att antingen tar man två eller så får man ha en katt innan) Sen känns det inte ok att ajg inte vet var hon är....

Jag överreagerar säkert, behövde iaf skriva av mig lite.

Sv: Alltså...

Jag satt i exakt din situation för ett år sedan, en köpare omplacerade kvickt och jag tappade helt kontakten med katten :( Det var mycket ilska och tårar där en period, man fäster sig ju enormt vid "sina" ungar.

Kan du höra dig för om du kan få kontaktuppgifter till den nya ägaren?

Jag skickade ett julkort med hälsningar från "Pasillas uppfödare" och fick glatt svar med bilder. Även om hon bor själv för tillfället och det inte är så jag skulle ha sålt henne känns det skönt att veta att hon äntligen är i ett eget hem och att jag kommer få höra om det händer något med henne.

Jag tycker inte du överreagerar, skulle känt likadant! Hon skulle väl kunnat lämna tillbaka katten till dig istället för att omplacera den själv - eller iaf diskuterat med dig innan.

Jo, precis. Sa ge det lite tid , tycker du fortfarande att det inte funkar, så är det bara att komam med henne. :(

Jag ska göra det. Hon har säkert hamnat hos någon trevlig, men jag hade inte velat att hon blev ensamkatt...

Det är trist när det blir så, jag skulle nog känt lite sisådär inför det jag också.

Men det kan ju faktiskt vara så att kattungens nya ägare är hemma mycket så den behöver kanske inte vara så mycket ensam ändå.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama