MinIan

Trådstartare
hur kan man mata katter med råttgift?
vi fick nyligen avliva våran hankatt "smuli" som han kallades, på grund av att han hade fått i sig råttgift.. och vi vet att han blivit matad det.. typ i kattmat eller nått liknande, för det var en "kille" som klagade på han.. att han skiter överallt å pissar, men snälla du.. vi skulle precis till å kastrera honom, och så gr du han detta!
det var så hemskt.. han kom hem och i över en vecka satt han å bara glodde på vattenskålen.. han var törstig av giftet, men kunde inte dricka.. vi fattade ingetning, tills vi ringde vetrinären och hon undersökte han och sa att det var råttgift..:eek:
vi hade en svart långhårig katt innan, han dog av samma sak.. antagligen råttgift..

alltså.. huur.. det var en sån himla fin katt.. :cry:
saknar han mycket.. efter detta flyttade jag, men MIN katt flera mil därifrån.. för det där stället.. alla människor, dom är inte riktigt kloka..

Sv: alltså..

Det finns många personer som klagar på katter, bara för det ska man inte anta att de går runt och mördar dem med råttgift.
Hur som helst så är det väldigt ledssamt. :(
Och om han har dödat er katt så blir jag inte förvånad, för det finns sjuka människor överallt. Och vissa tar ut det på djuren. :mad:

Jag undrar lite dock över hur ni kunde se att han inte drack något alls och väntade en hel vecka med att ringa till veterinären?

Tur att ni flyttade därifrån iaf!

Om det tog så lång tid för katten att dö måste den ju blivit förgiftad med små mängder under en längre tid... Vet ni att det är denna kille som har gjort det? I sådana fall kan (inte bara kan, bör) ni anmäla honom för djurplågeri.

Det går att behandla katter som har blivit förgiftade med råttgift.

..och jag som trodde att det var efter att de dött.

Varför jag påpekade i tid berodde på att det oftast handlar om korta tidsintervall när det handlar om gift (beror givetvis även på dos).

går? då tycker jag att vetrinären skulle sagt det också, var är det för behandling du vet om då?

ja men det började med att han blev lite stel, och vi trodde att han hade varit ute å bråkat mot andra katter (som hankatter gör) och att han behövde vila lite, men sen blev det att han forsatte å vara stel.. och sen började han sitta ovh kolla på vattenskålen, men drack aldrig.. det var då vi började ana att nått var fel.. för förut trodde vi att han hade varit i slagsmål med en annan katt,, och sånna sår brukade vi rengöra hemma och pyssla om.. men men.. man är alltid eftersmart och kommer på fel man gjorde, men jag är glad över att vi avlivade han, så slapp han plågas mer..

Liknande trådar

Katthälsa Har aldrig tidigare varit här inne på kattforumet men följande hände i morse; Jag sitter i godan ro med kaffekoppen i handen framför...
2
Svar
33
· Visningar
8 017
Senast: elbereth
·
S
Övr. Katt Våran ena hankatt som kastrerades för över en månad sedan har börjat kissa och bajsa utanför lådan. Han gör det ofta i provocerande...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Ja, de är vad som sitter på våran altan just nu....å skriker! Hela natten har de hållt oss vakna med deras slagsmål och...
Svar
2
· Visningar
939
M
Övr. Katt Stallkatten försvann från våran ridskola för snart 2 veckor sen, han är en kastrerad hankatt som älskar värme, mat o människor o är...
Svar
1
· Visningar
699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka