Alltid lindade?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Linn_89
  • Startdatum Startdatum
Sv: Alltid lindade?

Lindar aldrig våra hästar, förutom i transporten om dom har en tendens att stå oroligt.
Vi har våra hästar ute så mycket som möjligt och de enda gångerna som dom varit galliga är på morgonen om dom stått inne på natten, men absolut inte varje morgon. Dessa gallor försvinner så fort hästen får komma ut och röra på sig. Har aldrig förstått det där med att linda benen och själv har jag mer känslan av att det är "ridhästafolk" som håller på med sådant.:)

Det är vanligt att folk lindar rätt på ena sidan och fel på den andra eftersom de lindar åt det håll som är lättast för en själv...[/QUOTE]

så gör jag och jag har aldrig haft ett enda ben som det har blivit bandage tryck på eller att senan låser sig men det kanske beror på att jag lindar löst och alltid med en padd under och aldrig med elastiska bandage.

Då jag gick i högstadiet hade jag praktik i ett travstall och då lindades ingen av hästarna på natten (såvida dom inte var skadade), jag tycker inte det låter riktigt sunt att ha benen lindade hela tiden på så pass unga hästar (jag antar att det inte är några pensionärer vi snackar om).

hej, linda åt fel kan man ej, man kan linda fel ock ojämt. Jag anser att travhästar som arbetar får mer anstränging i leder, sener m.m.
Personligen lindar jag så att alla spännen kommer bakåt.

Alla "våra" står med lindor väldigt ofta... Många med Back on Track... Och dom har ju gått ganska bra om man säger så....

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 021
Senast: sandrafors
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 726
Senast: cirkus
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 070
Senast: Magica
·
Hästvård För 2 veckor sen exploderade Chilis lilla, lilla muggkrusta som hon har haft i över 3 månader och täckte plötsligt hela karleden...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 479
Senast: Madicken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka