Glimfeather
Trådstartare
Nu orkar jag snart inte med det här längre. När jag äntligen skulle köpa häst nu i sommar åkte jag och tittade på några olika. Tillslut provred jag världens underbaraste fullblodssto, Bella, hon stod till försäljning på ett ställe rätt nära mig och jag hade ingen kontakt med ägaren som var helt okunnig. Jag bestämde mig med en gång för det lilla fullblodet, detta var min häst kände jag, det klickade med en gång! Samma dag meddelade jag att jag ville köpa henne. hon blev besiktigad ua och omskodd. några dagar senare,29 juli, hämtade jag hem henne. Vi fick emd lite jobb in henne i transporten sedan stod hon och hoppade hela vägen hem. De berättade att hon inte kan vara ensam så vi skulle hämta en ponny så snart vi lämnat den stora. Det hann vi inte, det första hon gjorde var att rusa ut genom staketet och iväg ut på vägen. jag var livrädd att hon skulle dö, jag var säker på det! jag hade äntligen fått min drömhäst och så dör hon det första hon gör när hon kommer hem. men hon dog inte, efter knappt tre kilometer fick vi tag på henne, hon hade då kolliderat med en bil och slagit sig lite lätt på bogen, men visade ingen hälta så jag ringde inte vet. de förljande dagarna fick hon står i ett stall rätt när oss tills vi byggt upp staketet igen. hon började markera på höger fram, där hon kolliderat med bilen så vi tog ut vet sm konstaterade att det noginte var något allvarligt och jag skulle låte henne vila några dagar.
Den här gången hämtade jag ponnyn först och sedan Bella, de gick jättebr aihop och allt var frid och fröjd, jag tog ut et ännu en gång för hon hade fått lite ont igen, men sedan gick hältan över. vid det laget hade hon får både mugg och raspdet kom hutr fort som helst, poff sa det och hon var halt igen, lymfangit. två omgångar penicillin. och här sitter jag. lymfangiten har gått över och det är bra lite rasp kvar som jag tar noga hand om och det försvinner lite för varje dag. men hon är halt igen, höger fram, där lite rasp finns kvar, det är knappt synligt, men hältan finns där.
så många tårar jag fällt över den här hästen, nu känner jag att jag bara vill sälja henne eftersom hon bara skadar sig hela tiden, skritta är det enda jag kan göra med henne! tänk om hon aldrig blir frisk? vem vill ha en häst som alltid är skadad? ingen är svaret. jag har haft en sån otrolig otur! men jag älskar den här hästen, trots att hon inte kan stå still när jag sitter upp, är brötig, vägrar gå när inte ponnykompisen går om vi är ute och rider tillsammans och kan inte stå uppbunden. men hon är världens mysigaste att hålla på med.
vad fasen ska jag göra? jag vill inte sälja, och jag vet att jag aldrig kommer få henne såld i vilket fall om hon inte blir frisk. det här tär nåt så fruktansvärt på psyket.
Den här gången hämtade jag ponnyn först och sedan Bella, de gick jättebr aihop och allt var frid och fröjd, jag tog ut et ännu en gång för hon hade fått lite ont igen, men sedan gick hältan över. vid det laget hade hon får både mugg och raspdet kom hutr fort som helst, poff sa det och hon var halt igen, lymfangit. två omgångar penicillin. och här sitter jag. lymfangiten har gått över och det är bra lite rasp kvar som jag tar noga hand om och det försvinner lite för varje dag. men hon är halt igen, höger fram, där lite rasp finns kvar, det är knappt synligt, men hältan finns där.
så många tårar jag fällt över den här hästen, nu känner jag att jag bara vill sälja henne eftersom hon bara skadar sig hela tiden, skritta är det enda jag kan göra med henne! tänk om hon aldrig blir frisk? vem vill ha en häst som alltid är skadad? ingen är svaret. jag har haft en sån otrolig otur! men jag älskar den här hästen, trots att hon inte kan stå still när jag sitter upp, är brötig, vägrar gå när inte ponnykompisen går om vi är ute och rider tillsammans och kan inte stå uppbunden. men hon är världens mysigaste att hålla på med.
vad fasen ska jag göra? jag vill inte sälja, och jag vet att jag aldrig kommer få henne såld i vilket fall om hon inte blir frisk. det här tär nåt så fruktansvärt på psyket.