Allt känns så hopplöst

Glimfeather

Trådstartare
Nu orkar jag snart inte med det här längre. När jag äntligen skulle köpa häst nu i sommar åkte jag och tittade på några olika. Tillslut provred jag världens underbaraste fullblodssto, Bella, hon stod till försäljning på ett ställe rätt nära mig och jag hade ingen kontakt med ägaren som var helt okunnig. Jag bestämde mig med en gång för det lilla fullblodet, detta var min häst kände jag, det klickade med en gång! Samma dag meddelade jag att jag ville köpa henne. hon blev besiktigad ua och omskodd. några dagar senare,29 juli, hämtade jag hem henne. Vi fick emd lite jobb in henne i transporten sedan stod hon och hoppade hela vägen hem. De berättade att hon inte kan vara ensam så vi skulle hämta en ponny så snart vi lämnat den stora. Det hann vi inte, det första hon gjorde var att rusa ut genom staketet och iväg ut på vägen. jag var livrädd att hon skulle dö, jag var säker på det! jag hade äntligen fått min drömhäst och så dör hon det första hon gör när hon kommer hem. men hon dog inte, efter knappt tre kilometer fick vi tag på henne, hon hade då kolliderat med en bil och slagit sig lite lätt på bogen, men visade ingen hälta så jag ringde inte vet. de förljande dagarna fick hon står i ett stall rätt när oss tills vi byggt upp staketet igen. hon började markera på höger fram, där hon kolliderat med bilen så vi tog ut vet sm konstaterade att det noginte var något allvarligt och jag skulle låte henne vila några dagar.

Den här gången hämtade jag ponnyn först och sedan Bella, de gick jättebr aihop och allt var frid och fröjd, jag tog ut et ännu en gång för hon hade fått lite ont igen, men sedan gick hältan över. vid det laget hade hon får både mugg och raspdet kom hutr fort som helst, poff sa det och hon var halt igen, lymfangit. två omgångar penicillin. och här sitter jag. lymfangiten har gått över och det är bra lite rasp kvar som jag tar noga hand om och det försvinner lite för varje dag. men hon är halt igen, höger fram, där lite rasp finns kvar, det är knappt synligt, men hältan finns där.

så många tårar jag fällt över den här hästen, nu känner jag att jag bara vill sälja henne eftersom hon bara skadar sig hela tiden, skritta är det enda jag kan göra med henne! tänk om hon aldrig blir frisk? vem vill ha en häst som alltid är skadad? ingen är svaret. jag har haft en sån otrolig otur! men jag älskar den här hästen, trots att hon inte kan stå still när jag sitter upp, är brötig, vägrar gå när inte ponnykompisen går om vi är ute och rider tillsammans och kan inte stå uppbunden. men hon är världens mysigaste att hålla på med.

vad fasen ska jag göra? jag vill inte sälja, och jag vet att jag aldrig kommer få henne såld i vilket fall om hon inte blir frisk. :( det här tär nåt så fruktansvärt på psyket.

Sv: Allt känns så hopplöst

Tycker synd om dig, inte alls kul när något sådan händer...
Det får en verkligen att tänka "tänk om jag bara hade"...
Hoppas för din och hennes skull att hon blir bra igen!

Jas, så tänker jag ofta! tänk om jag köpte min favorit på ridskolan istället? då hade detta inte hänt! men jag had einte råd, de skulle ha 50 000 för honom och jag vill inte ge mer än 30 000.

Jättesynd om dig, det som har hänt!! En sak du inte behöver fundera på just nu iallafall, det är ju om du ska sälja hästen eller inte. Som du beskriver situationen så GÅR den inte att sälja just nu i det skick den befinner sig, så det dilemmat kan du spara...

Lycka till!!

Ush, jag vet. men jag funderar faktiskt på att sälja henen så snart hon är ohalt och igångsatt. åh vad allt är svårt!

Jag kände också så när jag köppt mitt varmblodsto. Jag hade tagit vatten över huvudet och allt blev bara pankaka! Men eftersom jag är så satans tjurig så bestämmde jag mig för att detta skulle bli bra och ett år senare så blev det så!
Iofs finns det fortfarande vissa saker kvar som måste göras med henne å nya saker ploppar upp helatiden (lite så är det väll att vara hästägare) men fördelarna är fler än nackdelarna. Så jag säger bara att det kan vara värt att kämpa på för har man fåt tag på en häst som det säger klick med så ska man vara lycklig de växer inte på träd.

Tack, du fick mig att må bättre :) och se de tlite ljusare!
hon är trots allt inte lika halt som för en månad sen! då ville hon inte trava ens, nu travar hon gärna, men jag säger att hon inte får. och jag älskar henne verkligen...

Det kan du ju inte ehller vara säker på... det kunde lika gärna varit han som stuckist ut ur hagen, osv....

Hoppas hon blir bättre!!

Var inte så säker på det...

Jaja, vad jag menar är att man inte kan hänga upp sig på hur det kunde ha varit. Nu är det som det är och man får göra det bästa av situationen.

Vet en som varit i samma situation på fem är var hästen dålig från och till i 3,5år... Men nu är de på frammarsch, så gen inte upp.

hej håll ut och gör det bästa av det som är,skaffa flera ponny eller häst kompisar ,och låt stallet sjuda av liv runt hästen det behöver dom ett sju jäklars liv för att åter anpassas social träning ,med både folk och djur andra kompisar och tjejer som pysslar med hästarna ,hon är sällskaps sjuk,
till 1000..träna olika moment för att bli hanterad,god om vårdnad.
man behöver även tränare och råd givare för att komma någon vart.
:banana: :bump: :love:

Jag har ju ett ganska litet stall, men hon trivs bara med bara en kompis :) de springer runt som dårar i hagen ibland och har skitskoj :D
Tack för ditt stöd! jag ska jobba vidare med Bella, hon kan ju faktiskt gå på promenader fortfarande och jag funderar på att köra in henne! det ska bli skitkul! undrar om det går att lära henne att dra timmerstockar...? det är rätt kul att jobba från marken med faktiskt!

nej, det är klart! men han har svarta ben och hovskägg som inte solen når igenom... och är ungefär en miljon gånger lugnare än Bella, hade jag fått välja skulle jag tagit dem båda!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 129
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 811
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 642
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar