Allsvenskan, snabbt svar!

M

mjauen

Hej!
Hur högt är allsvenskan division II för D-ponny?
Kan en 4-årig D-ponny vara med och tävla i laget?

Tacksam för snabbt svar!

Sv: Allsvenskan, snabbt svar!

de är LC finalen i LB! Nej ingen fyra åring när den ärr 6 och kvalat in i avd A får du vara med!

LC 90 cm
LB 1 m

Fast från och med i år är det ändart, så det är LC i omgång 1 & 2 och LC+5 i omgång 3 och i finalen. Du får inte ha startat LA för att vara med. Så är det iaf i mitt distrikt. :idea:

Fast från och med i år är det ändart, så det är LC i omgång 1 & 2 och LC+5 i omgång 3 och i finalen. Du får inte ha startat LA för att vara med. Så är det iaf i mitt distrikt. :idea:

I mitt distrikt stockholm äre LB. De är ju stor skilland igentligen eftersom de är kombination med i LB. :S Saksamma de kanske är så att stockholms dirtriktets hemsida inte har upptrateras men de borde vara LB :D

I mitt distrikt stockholm äre LB. De är ju stor skilland igentligen eftersom de är kombination med i LB. :S Saksamma de kanske är så att stockholms dirtriktets hemsida inte har upptrateras men de borde vara LB :D

Ok, ja, jag tycker oxå det borde vara LB egentligen, det var det när jag tävlade divison II för två år sedan. Men tror distriktet hade en undersökning i form av en enkät som lagledarna fick fylla i och många hade tyckt att steget mellan LC och LB var för stort..

Oj då! Jag tänkte inte så långt :o behöver verkligen gå och lägga mig snart..

Utdrag från TR III Mom 373
4-åriga hästar får starta högst 1.00(häst)/ LC (ponny)
4 och 5-åriga hästar endast starta avd B

Med detta tolkar jag det som att en 4-åring inte får starta lagtävling då detta räknas som avdelning A.

där jag ska vara med (Jönköping omårdet) är det ( ponnyallsvenskan divII)

Omg1
förklass-LD
Lagklass-LC

Omg2
förklass-LD/LC
lagklass-LC

Omg3
förklass-LC
lagklass-LB

INGA ponnyer under 7 år får vara med i Lagklassen

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Ketrawzc
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 423
Senast: Strandad
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka