Sv: Allergiskt barn i klassen
Och jag tycker att det är att tolka texten som fan själv tolkar Bibeln.
Citerar inlägget igen;
Och jag tycker att det är att tolka texten som fan själv tolkar Bibeln.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Citerar inlägget igen;
Jag tycker inte det finns utrymme för tolkningar i texten öht.
Det är ju solklart: extremt allergisk och barnen inte får komma i kläder som har varit i kontakt med djur.
Tydligare kan det inte skrivas. Det är inte en önskan, det är ett krav.
En morgon som barnet blåvägrar?? Varje morgon, menar du...
Problemet är väl inte så mycket att man som förälder inte kan tvinga barnet att byta kläder, utan att man inte vill göra det i onödan, på grund av den konflikt som uppstår varje gång man gör det. Har man efter mycket om och men hittat en rutin som faktiskt fungerar, och gör att man kan ta sig igenom morgnarna utan att tredje världskriget bryter ut och man får släpa ett hysteriskt barn med våld ut genom dörren, så har jag förståelse för att man inte är jättepigg på att bryta upp den för att ett annat barn eventuellt kanske skulle kunna få besvär.
Det fetstilade där är något JAG personligen inte skulle kunna åstadkomma. För alla kläder i detta hus har kontakt med djuren på ett eller annat vis.
det bästa vore väl ändå att det allergiska barnets föräldrar informerar resten av klassen på föräldramöte, så att ni får veta HUR allergiskt barnet är, hur petnoga ni behöver vara för att visa barnet hänsyn.Idag fick jag hem en lapp från sonens f-klass om en elev som är extremt allergisk mot pälsdjur, där de ber oss att tänka på det och att barnen inte får komma i kläder som har varit i kontakt med djur. Det gällde häst och katt men också andra pälsdjur.
Vi bor på hästgård med hästar (såklart), hund, katt och det planeras för kaniner Självklart använder inte sonen sina skolkläder i stallet och duschar efter ridning men jag byter inte om efter att ha varit hos hästarna på morgonen och kan kanske kontaminera honom, hunden och katterna är inne en del, hunden sover hos sonen ibland och även katterna. Efter att min stalltvättmaskin gick sönder använder jag samma till all tvätt, brukar iofs köra en tom tvätt och torka ur ordentligt efter hästgrejerna men ändå...
Jag vill givetvis inte att det här barnet ska bli dåligt pga oss men förstår samtidigt inte hur jag ska kunna skicka sonen till skolan utan att han har någon päls eller djurdamm på sig. Läget förvärras av att ena hallen håller på att renoveras så nu använder vi samma utrymme för våra vanliga ytterkläder som för stallkläderna
Hur har ni andra som har samma problem gjort?
D.v.s. av-och påklädning i ett uppvärmt utrymme på utsidan av förskolan.
Och då ska man stå där en halvtimme med världskrig varje morgon för att kunna byta om på ungen, bara någon timma efter det förra världskriget vid påklädningen för att kunna gå hemifrån?
Efter de två striderna orkar jag inte jobba på hela förmiddagen. Och dessutom vill jag ju inte lämna ett barn som är helt upprivet, det bäddar ju för en usel dag på dagis.
Är det bara allergi man ska visa hänsyn till? Att andra barn hamnar i känslomässigt kaos spelar ingen roll? Dessutom kan man ju tänka sig att just dessa barn verkligen behöver ha husdjur i hemmet så att det finns NÅGON relation i barnets liv som är konfliktfri.
Jag blir helt lycklig av dina inlägg! För första gången på 22 år har någon som jag inte är släkt med samma erfarenhet av barn som jag.
Det brukade gå ganska smärtfritt de dagar hans röda tröja med sjörövarskepp på var tillräckligt ren för att kunna användas.