Corax
Trådstartare
Vid två tillfällen det senaste halvåret har min häst fått allergiska reaktioner. Först av sin ETL-gjord, bara där plattan (någon som vet vad den är gjord av?)har kontakt med hud/päls. Hon fick som exem och jag försökte två gånger med samma resultat innan jag helt ersatte gjorden.
Nu senast uppkom en våldsam reaktion av en ny silikon-kindkedjetunnel. Det var sårigt och vätskade under exakt hela kontaktytan.
Är det någon som varit med om liknande?
Jag misstänker att det är just silikonet hon reagerar på och i så fall behöver jag kanske sålla bort pälsglans och schampo som innehåller det för att vara på den säkra sidan? Finns det mer 'vardagliga' produkter som innehåller silikon?
Nu senast uppkom en våldsam reaktion av en ny silikon-kindkedjetunnel. Det var sårigt och vätskade under exakt hela kontaktytan.
Är det någon som varit med om liknande?
Jag misstänker att det är just silikonet hon reagerar på och i så fall behöver jag kanske sålla bort pälsglans och schampo som innehåller det för att vara på den säkra sidan? Finns det mer 'vardagliga' produkter som innehåller silikon?