SaraXX
Trådstartare
På morgonen igår hade mitt fullblod flera stora "bett", mest på magen och flanken. Mellan 5 och 10 cm i diameter, "platta upphöjningar", ömmmade lite men verkade inte klia. Vid kvällskollen hade det börjat vätska i mitten på några av "betten". Det var inte hål i huden men kom ut gul kletig vätska från ungefär två centimeters diameter i mitten av upphöjningen. Vi tog in och tvättade alla "bett" med vatten, kollade tempen=ok.
Idag hade vätskan stelnat, inga nya "bett" och det såg mindre svullet ut.
Det jag funderar på är om det inte alls var bett utan en reaktion på det nya flugmedlet jag har köpt. Alla bett sitter i det område som jag sprayat och betten visade sig tre dagar efter jag börjat med det nya medlet.
Nån som har nån fundering? Medlet innehåller "örter, oljor, trätjära, citrongräs och alkohol" dvs inte speciellt specifik innehållsförteckning.
Sara
Idag hade vätskan stelnat, inga nya "bett" och det såg mindre svullet ut.
Det jag funderar på är om det inte alls var bett utan en reaktion på det nya flugmedlet jag har köpt. Alla bett sitter i det område som jag sprayat och betten visade sig tre dagar efter jag börjat med det nya medlet.
Nån som har nån fundering? Medlet innehåller "örter, oljor, trätjära, citrongräs och alkohol" dvs inte speciellt specifik innehållsförteckning.
Sara