Allergi nu?

Monkie

Trådstartare
Min dotter fick konstaterad allergi i våras, dock gick det inte att få reda på mot vad (blodprov). Besvärsfri flera månader tills det blossade upp igen förra veckan. Sätter sig ffa i ögonen och näsan. Vi har inte tagit in några julblommor och har inga husdjur. Städar inte perfekt, men normalt.

Finns det något som typ blommar ute eller någon form av pollen denna årstid som allergiker brukar reagera på?

Nåt på skolan?
Kan vara nåt parfymerat med.
Det verkar inte vara någon skillnad, nu sa hon att det kliar mer hemma faktiskt. Men jag är inte säker på att jag får samma svar på måndag ☺.

Parfymerat, via lukten då, eller via huden? Vi har doft på sköljmedel men borde det inte klia på kroppen då?

Det verkar inte vara någon skillnad, nu sa hon att det kliar mer hemma faktiskt. Men jag är inte säker på att jag får samma svar på måndag ☺.

Parfymerat, via lukten då, eller via huden? Vi har doft på sköljmedel men borde det inte klia på kroppen då?
Beror nog på hur man reagerar.
Jag kan få både klåda i ögonen och på kroppen av det.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 698
Senast: Sandora
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 064
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 978
Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama