Allergi mot en av katterna

Modig_Korn

Trådstartare
Är allergisk mot en av mina katter, har varit det sen dag ett. Vilket nu är 4 månader sedan. Tänkte i början att det kanske var hennes mamma jag var allergisk mot mest, då katten stank ladugård de första två månaderna. Nu har hon haft en luktfri månad då allergin har gått ner. Och nu har det blivit rätt illa igen, dock inte luktmässigt. Hon är ännu inte kastrerad eftersom vi inte har haft tid när veterinären har haft tid och så vidare. Har hört/läst att allergenerna minskar när katten kastreras så jag har hållit ut tills nu, men allergin är ganska kraftig mot just henne :(

Så är påståendet om att allergin mot henne minskar när hon blir kastrerad, sant? I sådana fall hur snabbt går det tills man märker en minskning?
 

Liknande trådar

Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
2 213
Senast: JohannaB
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 559
Senast: Sassy
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
586
Övr. Katt Är som sagt allergisk mot katt men har i flera år hört om sibirisk katt. Har haft hund i flera år trots allergi även där men då gick det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 424
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp