Allergi hundar!?

Har aldrig hört att jack russel skulle vara allergi vänliga, men har i denna tråd kommit upp en del raser som jag aldrig tidigare hört talas om att dom skulle va allergi vänliga, så man vet aldrig..
Då kompisens familj är allergiska och dom har har ändå haft hund genom åren så vet jag av deras erfarenhet att pudel, pumi/puli (minns inte vilken), bichon frise har gått bra!
Men att rekomendera för alla som är allergiska är att antingen låna hem en hund av den rasen ett dygn eller låna en väl ingosad filt av en uppfödare eller så och ha i soffan en kväll eller i sängen en natt.... För det e ju så med allergi att vi är allergiska mot lite olika saker hos hundarna och därför reagerar lite olika på olika raser!
Det är bättre att testa en gång för mycket en att hamna i den situationen att man måste lämna igen hunden eller omplacera.

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
9
· Visningar
907
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
654
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
682
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare