Allergi-cortisonbeh?

hanny

Trådstartare
Hej!
Jag har en häst med allergi, mot vad är inte riktigt utrett än. Vi ska få
svar på proverna i nästa vecka. Veterinären sa att beroende på vad han var allergisk mot så hade vi olika möjligheter. Ta bort det som framkallar allergin eller vaccinera om det inte är något som går att ta bort. Sista alternativet var att behandla dagligen med cortisontabletter, men det finns tydligen väldig många biverkningar som cushings, ökad fångrisk mm. Någon som har långtidsbehandlat sin häst med cortison i tablettform? Vad har ni för erfarenheter?

Sv: Allergi-cortisonbeh?

Man brukar inte behöwa behandla på daglig basis, warannan till war tredje dag kan mycket wäl fungera efter en inledande kur med tätare giwor.

Läs mer om allergi hos häst på Dr Baddakys hemsida, kan den inte utantill så googla!

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: NotlikeI
·
Hästmänniskan Hej Jag skulle gärna få lite råd av personer med egen erfarenhet av allergi och hästar och kanske t.o.m hälsoångest (om det finns ngn...
Svar
9
· Visningar
3 268
Senast: Zanuzzi
·
L
Ridning Hej på er alla hästvänner!! Jag är deprimerad! Jag vet inte hur man ska agera i detta. Jag har en häst som jag haft i 14 år, hon är nu...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 107
Senast: Amha
·
Katthälsa Länge sen nu, men ni kanske minns att Abbie haft problem med sina ögon en längre tid. Vi flyttade i mars och sen dess har det blivit...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
15 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka