Alla som inte tälvar se hit.

Sv: Alla som inte tälvar se hit.

Vi hade tänkt att börja tävla i körning i år egentligen men vi har inte tränat så mycket på maraton och det var faktiskt den enda tävlingen som skulle ha passat oss perfekt eftersom min hästs ägare var borta dom andra dagarna som också är min groom.
Nästa år har vi dock ambitionerna att tävla om allt kommer gå som det skall.

hehe jag tränar aldrig på maratonmomentet :D

Men nu får jag tacka för alla braiga svaren. Så nu får ni göra vad ni vill med tråden men anledningen till att jag ville begränsa tråden till en fråga är att jag tycker att TS har en skyldighet och rättighet att styra diskutionen i tråden + att om det mynar ut i en diskutionen glöms ofta huvudfrågan. Men då jag nu är nöjd med de svaren jag fått så är det dags att gå vidare med en ny tråd som kommer up senast i kväll. Ni får naturligt viss fortsäta att svara på varför ni inte tävlar.

Kolla in här, ett bra exempel på vad brukskörning är. http://medlem.spray.se/brukskorning/index.htm
Lite länge sedan vi uppdaterade sidan men den är aktuell ändå.
Annars är det bara att googla sig fram så får du lite att titta på.
Jättekul och hästvänligt.

Vilken trevlig sida och mycket bra information!
Tyvärr inget för mig….

En fråga finns det inte någon riktigt lätt tävling, eller ja det behöver ju inte direkt vara tävling…
Bara att några kör tillsammans i vacker natur, kanske med några tips frågor, lite fika och så en massa trevligt babbel?
Ridning finns ju hur mycket som helst att välja på turridningar, långritt med övernattning och så vidare…
Men aldrig sett något med körning?
På sådana här små ”träffar” kunde ju någon som kan det där med tävling visa och berätta om vad det innebär och vad som krävs också

Det beror nog på var du bor i landet... men det finns nog.

Fnns det!
Var hittar man var/när??
Tror vi är rätt många som kör som hobby utan ens tänka ordet tävling..
Men det kan ju fortfarande vara väldigt kul att träffa likasinade och utbyta lite tips och sånt.
Man är ju rätt ensam när man kör åtminstonde jag, ryttare finns här gott om men har aldrig träfat på någon som kör tyvärrr

Jo vi här i Blekinge har några så kallad mini maraton några gånger om året. Där man kommer med vad man har och få köra en ned kortad maratonbana med 2 hinder ine i ett ridhus. Vi får reda på det genom vårt medlems blad. Vi är tyvär inte så duktiga på att updatera hemsidan.

Men vad tycker ni om att skapa en sida till under tex kuskringen, där alla "blåbärs" aktiviteter står? (nu har ju jag naturligt viss inte makten att göra det men rent teoretiskt)

Det vore alldeles perfekt. I likhet med Zqathan finns det hur många männiksor som helst som vill vara med, prova, lära, umgås och KANSKE tävla. Ju fler blåbär som blir aktiva som just blåbär, desto fler kommer också att börja tävla.
Även i tradiotionella ridgrenar är behovet av blåbärsaktiviteter enormt.
I min hemmaklubb hade vi i söndags blåbärshopp och dressyr med 67 starter. Alla får rosetter, det får ta tid. Man till och med går dressyrbanan tillsammans innan första start.

Självklart finns det. När vi träffs på lokalnivå så finns det alltid utrymme för blåbär, gemenskap och "utbildning". Beroende på var i landet du bor så finns det bruksfolk som välkomnar dig utan tävlingskrav.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
249
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 202
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 571
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var skitnervöst att åka dit. Det var inte så jättelångt bort, men åt ett håll dit jag inte brukar åka. Tog en alimemazin. Hur som...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka